  • 1. Data: 2007-09-11 09:52:55
    Temat: Pytanie do egzaminu testowego - zbycie nieruchomosci w spolce kapitalowej - prosze o pomoc.
    Od: "_Marcin_" <m...@p...onet.pl>

    Jest to jedno z pytan ktore moga nas spotkac na egzaminie dla czlonków rad
    nadzorczych. W odpowiedziach mam ABCD, ale mam powazne wątpliwosci co do D.

    Jesli ktos wypowie sie co o tym sadzi to bede wdzieczny.

    Pozdrawiam

    Marcin

    A oto pytanie:

    Do zbycia nieruchomości w spółce kapitałowej wymagana jest zgoda:

    a) walnego zgromadzenia, chyba że statut stanowi inaczej,

    b) zgromadzenia wspólników, jeśli umowa spółki nie stanowi inaczej,

    c) rady nadzorczej, jeśli statut tak stanowi,

    d) zarząd może dokonać zbycia samodzielnie, chyba że co innego wynika ze
    statutu lub umowy spółki.

  • 2. Data: 2007-09-11 11:33:26
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "_Marcin_" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > c) rady nadzorczej, jeśli statut tak stanowi,
    >
    > d) zarząd może dokonać zbycia samodzielnie, chyba że co innego wynika ze

    witam!

    zgodnie z art.228ksh i art.393ksh - odpowiedz A i B

    pzdr

  • 3. Data: 2007-09-11 12:37:48
    Od: "_Marcin_" <m...@p...onet.pl>

    > witam!
    >
    > zgodnie z art.228ksh i art.393ksh - odpowiedz A i B

    To jak statut stanowi ze rada ma udzielić zgody to C tez.

    Marcin

  • 4. Data: 2007-09-11 14:40:09
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    > To jak statut stanowi ze rada ma udzielić zgody to C tez.
    >
    > Marcin

    witam

    no w sumie C też, nie zauważyłem tego, zgadza się

    pzdr

  • 5. Data: 2007-09-11 21:53:56
    Od: "alex" <u...@w...pl>

    > Do zbycia nieruchomości w spółce kapitałowej wymagana jest zgoda:
    > d) zarząd może dokonać zbycia samodzielnie, chyba że co innego wynika ze
    > statutu lub umowy spółki.

    4) nabycie i zbycie nieruchomości, użytkowania wieczystego lub udziału w
    nieruchomości, jeżeli umowa spółki nie stanowi inaczej,

    oczywiscie d

  • 6. Data: 2007-09-11 21:58:50
    Od: "_Marcin_" <m...@p...onet.pl>

    > 4) nabycie i zbycie nieruchomości, użytkowania wieczystego lub udziału w
    > nieruchomości, jeżeli umowa spółki nie stanowi inaczej,
    >

    > oczywiscie d

    Masz w d " chyba ze coś innego wynika ze statutu lub umowy spółki" - a jeśli
    statut nic o tym nie mówi to zarząd nie może dokonać zbycia samodzielnie.
    Dlatego zastanawiam sie nad słusznością dopowiedzi ABCD.
    Czy zgadzasz sie ze mną ??
    Pozdrawiam
    Marcin

  • 7. Data: 2007-09-11 22:33:39
    Od: "alex" <u...@w...pl>

    > Czy zgadzasz sie ze mną ??

    art 228 ksh określa co wymaga uchwały wspolników,
    w pytaniu mamy warunek ZGODY, a takiej zgody nie wymaga zbycie przez zarząd
    jeśli umowa spółki tak stanowi

  • 8. Data: 2007-09-12 08:40:52
    Od: "_Marcin_" <m...@p...onet.pl>

    Musze to przemslec. Dzieki za wskazówki.
    Mam jeszcze jedno pytanie które sprawia mi problem.

    Strony umowy pożyczki 10 000 zł. zastrzegły karę umowną na wypadek jej
    niewykonania:

    a) kara umowna może stanowić zabezpieczenie jedynie zobowiązania
    pieniężnego,

    b) kara umowna nigdy nie może stanowić zabezpieczenia zobowiązania
    pieniężnego,

    c) kara umowna może stanowić zabezpieczenie zobowiązania pod warunkiem
    złożenia na zabezpieczenie weksla niezupełnego (tzw. in blanco),

    d) kara umowna zastrzeżona na wypadek niewykonania zobowiązania pieniężnego
    jest nieważna.

    Czy dobrze mysle ze B D ?

    pozdrawiam
    Marcin

  • 9. Data: 2007-09-12 08:56:14
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Wed, 12 Sep
    2007 10:40:52 +0200, _Marcin_ zeznał(a):

    > Czy dobrze mysle ze B D ?

    na potrzeby testu to chyba masz rację

    http://surowiec.net.pl GG: 4494911

  • 10. Data: 2007-09-12 08:57:53
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > złożenia na zabezpieczenie weksla niezupełnego (tzw. in blanco),
    >
    > d) kara umowna zastrzeżona na wypadek niewykonania zobowiązania

    ja myślę tak samo - odp. B i D

    pzdr