  • 1. Data: 2006-12-22 19:41:53
    Temat: Pytanie
    Od: "levyand8" <l...@o...pl>

    Witam,
    mam pytanie, czy są jakies zagrożenia dla dzieci jezeli rodzice maja
    dług, którego nie są w stanie spłacić i zostaje uruchomiony
    komornik. Czy dzieci tych dłużników mogą, również być
    pociągnięte do odpowiedzialności żeby sciągnąć dług?

    levyand8

  • 2. Data: 2006-12-22 20:12:31
    Temat: Re: Pytanie
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <l...@o...pl> napisal(a):
> [...]
    > komornik. Czy dzieci tych dłużników mogą, również być
    > pociągnięte do odpowiedzialności żeby sciągnąć dług?

    Nie. Chyba, że na ich rzecz zostały zbyte składniki majątku rodziców,
    wówczas wierzyciel może wnieść skargę pauliańską.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2006-12-22 20:16:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    levyand8 wrote:
> [...]
    > komornik. Czy dzieci tych dłużników mogą, również być
    > pociągnięte do odpowiedzialności żeby sciągnąć dług?

    Jeśli są na utrzymaniu rodziców, to pośrednio oczywiście konsekwencje
    poniosą.

    Bo bezpośrednio to równie dobrze komornik mógłby ścigać wujka, sąsiada
    czy kolegę z pracy.

    Oczywiście w chwili śmierci dłużnika dziedziczenie dotyczy i plusów i
    minusów finansowych, ale wtedy można spadek zwyczajnie odrzucić.

  • 4. Data: 2006-12-22 23:10:05
    Od: "levyand8" <l...@o...pl>

    Dzięki za odpowiedź.

  • 5. Data: 2006-12-23 09:45:32
    Od: "Igor" <l...@p...onet.pl>

    Pamiętaj też że długi się dziedziczy... więc zamiast spadku, możesz im w
    przyszłości pozostawić długi...

    Igor
    www.serwisprawa.pl
    Sprawiedliwość idzie za prawem...