  • 1. Data: 2006-12-22 16:27:30
    Temat: Przyjazd z Irlandii na święta a ubezpieczenie zdrowotne w Polsce
    Od: "Quasi" <r...@i...pl>

    Witam,

    Pracuję i mieszkam w Irlandii, gdzie płacę podatki i składkę na
    ubezpieczenie społeczne PRSI (nie obejmuje opieki medycznej). Kilka
    dni temu przyjechałem do Polski na święta. Czy jest możliwość
    wykupienia ubezpieczenia zdrowotnego na czas mojego pobytu w kraju?
    Niestety przy zakupie biletu lotniczego nie skorzystałem z opcji z
    ubezpieczeniem turystycznym. Jestem zameldowany w Polsce; czy w takim
    wypadku mogę wykupić dowolne ubezpieczenie turystyczne i z czystym
    sumieniem pójść np. na badanie krwi?

  • 2. Data: 2006-12-22 16:33:38
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Jestem zameldowany w Polsce; czy w takim
    wypadku mogę wykupić dowolne ubezpieczenie turystyczne i z czystym
    sumieniem pójść np. na badanie krwi?

    Nie wiem czy tego typu ubezpieczenia pokrywają Twoje widzimisie.

    +inż.leva+

  • 3. Data: 2006-12-22 16:41:00
    Od: "Quasi" <r...@i...pl>

    On 22 Gru, 17:33, "*piotr'ek*" <piotr*eknu...@gazetaskasuj.pl> wrote:
    ubezpieczenie turystyczne i z czystym
    > sumieniem pójść np. na badanie krwi?
    >
    > Nie wiem czy tego typu ubezpieczenia pokrywają Twoje widzimisie.
    >
    > +inż.leva+

    Nie zamierzam nikogo naciągać, jeśli to sugerujesz. Chciałbym się
    dowiedzieć jak zabezpieczyć się np. przed atakiem wyrostka
    robaczkowego lub innym nie do końca przewidzianym zdarzeniem. Jeśli
    nie wiesz, nie odpisuj.

  • 4. Data: 2006-12-22 18:35:29
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Quasi wrote:
    > czy w takim
    > wypadku mogę wykupić dowolne ubezpieczenie turystyczne i z czystym
    > sumieniem pójść np. na badanie krwi?

    Możesz kupić dowolne ubezpieczenie w dowolnym kraju, ale czy
    ubezpieczalnia pokrywa koszty np. badań krwi, będziesz musiał sprawdzić
    w umowie ubezpieczenia.

    -------------------+
    -------------------+

  • 5. Data: 2006-12-22 18:37:11
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Quasi wrote:
    > Chciałbym się
    > dowiedzieć jak zabezpieczyć się np. przed atakiem wyrostka
    > robaczkowego lub innym nie do końca przewidzianym zdarzeniem.

    A to zupełnie inne pytanie niż wcześniej. Na takie sytuacje jest
    Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego. Kto takowe wydaje w Irlandii
    -- nie wiem.

    -------------------+
    -------------------+

  • 6. Data: 2006-12-23 01:29:05
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Quasi" <r...@i...pl> wrote in message
    s.com...
    Witam,

    >Pracuję i mieszkam w Irlandii, gdzie płacę podatki i składkę na
    >ubezpieczenie społeczne PRSI (nie obejmuje opieki medycznej).

    Wykup ubezpieczenie turystyczne w dowolnej firmie w Irlandii.
    Pierwsze z brzegu biuro turystyczne powie ci gdzie, albo i sami takowe
    sprzedają.
    przeciez jesteś irlandzkim turystą jadącym na wycieczkę do Polski.

    > Kilka
    >dni temu przyjechałem do Polski na święta. Czy jest możliwość
    >wykupienia ubezpieczenia zdrowotnego na czas mojego pobytu w kraju?
    Teraz to już po rybkach, chyba, że kupisz je w Irlandii przez telefon
    tudziez internet itp itd, albo znajomy tam ci wykupi.
    Wcale go nie musisz mieć przy sobie, wystarczy numer w razie czego. Albo
    niech ci ksero podeslą.
    I zwróć uwagę po ilu dniach ono obowiązuje. Zwykle jest kilka dni (np 7)
    kiedy ubezpieczenie nie działa.

    > Jestem zameldowany w Polsce;
    więc złapałeś ustawę o meldunku za co grozi ci 3000 zł kary.
    Tylko jeszcze nie widziałem przypadku, żeby ktos to wyegzekwował.

    > czy w takim
    >wypadku mogę wykupić dowolne ubezpieczenie turystyczne

    Możesz, ale ono nie obowiązuje w Polsce.

    > i z czystym
    >sumieniem pójść np. na badanie krwi?

    Obowiam się, że żadne z nich nie pokrywa tego typu badań jeśli nie zostały
    zlecone przez lekarza z jakiegos powodu.

  • 7. Data: 2006-12-23 01:30:20
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Quasi" <r...@i...pl> wrote in message
    s.com...

> [...]
    >dowiedzieć jak zabezpieczyć się np. przed atakiem wyrostka
    >robaczkowego lub innym nie do końca przewidzianym zdarzeniem. Jeśli

    Nie przejmuj się zakała grupową.
    Zabezpieczyc się możesz wykupująć ubezpieczenie w Irlandii, tak jak ci
    napisałem wyżej.

  • 8. Data: 2006-12-23 09:30:48
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Nie zamierzam nikogo naciągać, jeśli to sugerujesz.

    Ty to sugerujesz pisząc o badaniu krwi bez powodu.

    > Chciałbym się dowiedzieć jak zabezpieczyć się np. przed atakiem wyrostka

    A w Irlandii nie jesteś ubezpieczony? Bo jeśli jesteś, to wszystko jest
    kwestią odpowiedniego druczka obowiązującego w Unii.

    +inż.leva+

  • 9. Data: 2006-12-23 09:31:13
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Nie przejmuj się zakała grupową.

    Czyżbym napisał coś nieprawdziwego?

    +inż.leva+

  • 10. Data: 2006-12-23 14:40:11
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> wrote in message

    > Czyżbym napisał coś nieprawdziwego?

    Nie każda głupota musi być od razu nieprawidłowa, ale głupotą pozostanie.