  • Data: 2004-01-21 13:28:33
    Temat: Re: Pytanie
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotrr wrote:

    > Napisałem wyraźnie: prace na które rząd nie ma pieniędzy. Więc żadne
    > firmy tego nie robią, bo nikt im za to nie płaci.

    ale wspominal Pan o drogach - te robia drogowcy...

    > Chętni na pewno są, ale nie ma pieniędzy żeby im za to zapłacić. Za
    > więźniów trzeba płacić czy pracują czy nie.
    [...]
    Ale nie tyle samo.

    > A pilnowanie więźniów w obrębie murów więzienia obecnie wg pana odbywa
    > się za darmo prawda?

    Jest TANSZE.. a poza tym nie proponuje pan likwidacji wiezien - prawda ?

    > Zdaję sobie z tego sprawę. Ale nie wyklucza to takiej możliwości,
    > prawda? Poza tym państwo nie ma czerpać zysków _w_zamian_ za
    > utrzymywanie więzień, tylko _na_ ich utrzymanie.

    > Wiem, że większość prac, które można by zlecić więźniom to proste prace
    > fizyczne.

    A dzis te prace taniej prosciej i solidniej robi sie "ciezkim sprzetem"
    Obserwuje budowe wiaduktow zjazdu z A4 w Modlniczce k Krakowa.
    Niesamowite...

    > Ale nawet jeśli więzień dzięki takiej pracy nie zarobiłby
    > całkowicie na swoje utrzymanie, to budżet państwa zostałby w znacznej
    > części odciążony.

    Albo wiecwj...

    > A dlaczego miałoby ich nie być?

    Bo dodatkowe wydatki na pilnowanie wieznia mogblyby przewyzszyc wartosc
    uzuskana z tej pracy.

    > Tak, jak pisałem wcześniej nie zabrałoby to nikomu miejsc pracy,

    Zabraloby.

    > ponieważ ich w tej chwili nie ma.

    Sa.

    > Jeśli nie zrobi tego więzień, to nie
    > zrobi tego nikt, bo państwo mu nie zapłaci.

    Mysle, ze to bledne rozumowanie...
    SA miejsca pracy w FIRMACH ktore COS robia.

    Teraz proponuje pan by wiezienie przeksztalcic w fabryke,
    trgo bez nakladow zrobic sie nie da. JKtos musi zaopatrzeine, ktos kadry...

    > O takie prace cały czas mi
    > chodzi. Jeśli państwo płaci za utrzymanie więźniów tak czy inaczej, to
    > niech będzie z tego jakiś pożytek.

    A jesli to niemozliwe ?

    > Według mnie wręcz przeciwnie.

    A ma Pan pokecie o ekonomi ?

    > Bogactwo Stanów bierze się m. in. z tego, że potrafią wprowadzić u
    > siebie rozsądne przepisy. Takie jak ten, o którym właśnie dyskutujemy.

    Co nie dziala w druga strone..

    Nie kazdy przepis ktory wprowadza jest tym, ktory buduje bogactwo..

    > Pozdrawiam
    > Piotrr

    Boguslaw