  • 1. Data: 2004-01-29 10:32:05
    Temat: Pytani prawno-etyczne - czy Wodociagi moga odciac doplyw wody?
    Od: "Slawomir Sikora" <s...@h...pl>

    Witam.
    Zastanawialem nad tym.

    Z ekonomicznego punktu widenia moga, jezeli odbiorca
    zalega z oplatami.
    Ale jak to wyglada w praktyce, biorac pod
    uwage fakt, ze odbiorca nie ma alternatywy
    w wyborze innego dostawcy z uwagi na monopol,
    oraz - co wazniejsze i co ma zwiazek z poprzednim
    - pozbawienie go wody jest ewidentnym skazaniem
    na "niechybna smierc" z racji tego, ze jest ona
    glownym zrodlem podtrzymania zycia?
    Czy mozna w tej sytuacji zastsowac analogie dostaw
    energii elektrycznej? Nie mozna, poniewaz bez energii
    elektrycznej czlowiek przezyje, natomiast bez wody - nie.
    Czy w takiej sytuacji, Wodociagi jako monopolista i
    spuscizna panstwowa, nie maja obowiazku zaopatrywania
    w wode kazdego obywatela RP, realizujac w ten sposob
    statutowe postulaty Konstytucji?

    Pozdrawiam
    Slawek.

  • 2. Data: 2004-01-29 11:23:41
    Od: "Jacek Swierczek" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Slawomir Sikora" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Zastanawialem nad tym.
    Chyba za krotko.
    Wode mozesz kupic w sklepie.

    Rozumujac jak ty, zywnosc tez powina byc pobierana ze sklepu :-)

    J.

  • 3. Data: 2004-01-29 15:25:22
    Od: "Slawomir Sikora" <s...@h...pl>

    "Jacek Swierczek" <j...@p...onet.pl> wrote in message
    > Użytkownik "Slawomir Sikora" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
    > Chyba za krotko.
    > Wode mozesz kupic w sklepie.
    >
    > Rozumujac jak ty, zywnosc tez powina byc pobierana ze sklepu :-)

    Nie do konca, poniewaz w kwestii zywnosci mam wybor, natomiast
    dostawca wody biezacej jest tylko jeden, i ten monopol podkreslam
    na kazdym kroku. To nie jest rozumowanie logiczne lecz prawno-etyczne
    i tak nalezy do tego podejsc.
    Gdyby rozumowac logicznie, to sprawa zamknela by sie na samej zasadzie
    uczciwosci i wolnego runku: Korzystasz, czyli placisz.

    Pozdrawiam
    Slawek.

  • 4. Data: 2004-01-29 17:18:08
    Od: "Hokus-Pokus" <H...@o...pl>

    > Gdyby rozumowac logicznie, to sprawa zamknela by sie na samej zasadzie
    > uczciwosci i wolnego runku: Korzystasz, czyli placisz.

    Nie chcesz płacić za wodę firmie, która ci ją dostarcza? Nikt cię nie
    zmusza. Zrób własne ujęcie i masz wodę dla siebie. Potem się zastanów, kto
    odbierze ścieki.

    Hokus-Pokus
    http://ag.bocznica.org/

  • 5. Data: 2004-01-29 19:07:54
    Od: AdamG --- f...@v...interia.pl

    > w wyborze innego dostawcy z uwagi na monopol,

    wode mozesz pozyskac z nastepujacych zrodel:
    sklepu, sasiada (darowizna ;), deszczu, studni, itp.

    > - pozbawienie go wody jest ewidentnym skazaniem
    > na "niechybna smierc" z racji tego, ze jest ona
    > glownym zrodlem podtrzymania zycia?

    bedziesz czekal przed syczacym kurkiem z zalozonymi rekoma az Cie smierc
    dopadnie ? :)
    naruszysz prawo boskie ! ;)

    nie, takiego obowiazku nie maja

    AG