    From: Andrzej Lawa <a...@l...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Punkt kontroli drogowej na terenie prywatnym
    Date: Sat, 17 Aug 2013 18:55:19 +0200

    > Ale przecież w tym leży cały problem - potrzebna jest "aktywna"
    > ochrona. Co za różnica czy siedzisz sam czy siedzi cieć,
    > ktoś musi siedzieć i w tym problem.

    Bo inaczej jak, bez ogrodzenia, inni mają wiedzieć, gdzie dany prywatny
    teren ma granice?

    > Jak wyżej.
    > KTOŚ MUSI SIEDZIEĆ I PILNOWAĆ!

    No i?

    > Prawie.

    > Jaki znak drogowy zabrania śmiecenia?

    Moment, mowa była o parkowaniu. Skąd teraz śmiecenie ci wyskoczyło?

    Poza tym dlaczego uważasz, że podrzucenie komuś śmieci na posesję nie
    stanowi złamania prawa?

    > A co ma droga do tego?

    Patrz: wątek.

    > Piszę o nieskuteczności ochrony TERENU dostępnego publicznie
    > (w porównaniu do terenu publicznego!), bez względu na funkcję.
    > Teren publiczny bywa chroniony różnymi aktami prawnymi,
    > można łupnąć mandatem za to i owo (w szczególności jeśli
    > stosowny organ uchwali jakąś "strefę" czegośtam), a dostępny
    > publicznie teren prywatny - nie.

    Jak nie? Przepisy ogólne działają też na terenie prywatnym.

    > Bardzo niesłuszne. Wręcz głupie.
    >
    > Bo wprost prowadzi do grodzenia nawet tam, gdzie
    > właściciel nie widziałby takiej konieczności, JAKBY
    > jego grunt był traktowany NIE GORZEJ niż publiczny.

    Regulacje urzędowo są publikowane w ustawowo określonych publikatorach.

    Idiotyzmem by była konieczność dostosowywania się do fanaberii
    właściciela, który np. na swojej prywatnej stronie ogłosił nagle, że na
    jego terenie należy się poruszać wyłącznie w ubraniach określonego koloru.

    > Na odwrót, odwracasz kota ogonem.
    > Dookoła tego "niewiadomojakiego" terenu *mogą* obowiązywać
    > różne przepisy dotyczące porządku, a na tym terenie NIE
    > obowiązują.
    > Niezależnie czy tabliczka jest czy nie na jednym i na drugim.
    > I to jest absurd.

    Nie bardziej absurdalne by było, jakby regulacja np. zakazująca
    grillowania w gminnych parkach dotyczyła także twojej prywatnej działki?