  • 1. Data: 2004-06-15 10:32:13
    Temat: Psychomanipulacja
    Od: "Maron" <r...@a...pl>

    Czy możliwe jest skuteczne skazanie za stosowanie psychomanipulacji
    (hipnoza, trans, nlp)?

    Czy znane są Wam jakieś procesy dotyczące tej kwestii ?

    Problem jest poważny, bo znane mi są przypadki samobójstwa, a rozwalenie
    rodzin jest na porządku dziennym.

  • 2. Data: 2004-06-15 13:08:52
    Temat: Re: Psychomanipulacja
    Od: Tofik <no_spam@no_priv.pl>

    Użytkownik Maron napisał:

    > Czy możliwe jest skuteczne skazanie za stosowanie psychomanipulacji
    > (hipnoza, trans, nlp)?

    psychomanipulacja to psychomanipulacja, hipnoza to hipnoza , trans to
    gatunek muzyczny.
    Zdecyduj sie

    > Czy znane są Wam jakieś procesy dotyczące tej kwestii ?
    >
    > Problem jest poważny, bo znane mi są przypadki samobójstwa, a rozwalenie
    > rodzin jest na porządku dziennym.

    musisz okreslic co to bylo w koncu. Po za tym wiem ze sekty sa nielegalne.
    Zeby zostac zahipnotyzowanym musisz sie na to wpierw zgodzic
    --
    Tofik

  • 3. Data: 2004-06-15 19:28:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maron" <r...@a...pl> napisał w wiadomości

    Nie słyszałem o skutecznym oskarżeniu kogokolwiek o coś takiego. Natomiast
    co do samych postępowań, to z mojego doświadczenia wynika, ze ich liczba
    wzrasta w okresach poprzedzających nagłe zmiany pogody. Wiatr halny, to z
    reguły przynosi kilka tego typu zawiadomień. :-)

    W praktyce istnieje silny problem dowodowy. Jeśli by się coś takiego udało
    w jakiś sposób dowieść, to artykuł by się na to już spokojnie znalazło w
    kodeksie karnym. Z tym, że nie znam przypadku udowodnienia czegoś takiego.
    Przynajmniej w czasach nowożytnych, bo dawniej, to procesy czarownic i
    czarodziei bywały. Ale to kwestia kilkuset lat wstecz.

  • 4. Data: 2004-06-15 20:46:33
    Od: "Arqadius" <a...@w...pl>

    Witam
    [...
    > musisz okreslic co to bylo w koncu. Po za tym wiem ze sekty sa nielegalne.
    > Zeby zostac zahipnotyzowanym musisz sie na to wpierw zgodzic
    ...]
    Teoretycznie masz racje, jednakze mozna doprowadzic czlowieka do takiego
    stanu, ze bedzie mogl zostac wprawiony w stan, hmmm sie powtarzam :), w stan
    hipnozy w krotkiej chwili dzieki sugestii okreslonej lub przypadkowej osoby
    (klasniecie, zapalenie zapalniczki, wymowienie jakiegos slowa, itp.), a
    wtedy juz nie zdazysz wyrazic lub nie swojej zgody na to. Ekspertem nie
    jestem, jednak interesowalem sie tym kiedys i w spotkalem sie w kilku
    tekstach wlasnie z mozliwoscia wykorzystania hipnozy do czynow "niezgodnych
    z prawem". Teoretycznie czlowiek w stanie hipnozy nie zrobi tego czego by
    nie zrobil na "jawie", nie zastrzeli czlowieka jesli tego w normalnym stanie
    i w normalnej sytuacji nie zrobi. Jednak mozna zasugerowac takiej osobie ze
    stoi przed nim nie czlowiek a np. lew chcacy go rozszarpac a wtedy moze to
    zrobic. Wydaje mi sie ze takie zastosowanie hipnozy jest mozliwe ale jak to
    wyglada z udowodnieniem (chyba inny hipnotyzer ?) winy i jak to wyglada od
    strony prawnej, tego juz nie wiem :(

    Pozdrawiam
    Arqadius

    ---
    Virus Free.

  • 5. Data: 2004-06-15 20:52:20
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

> [...]
    > (klasniecie, zapalenie zapalniczki, wymowienie jakiegos slowa, itp.), a

    Oswieciles mnie ... teraz juz wiem co Lepper potrafi ;-))))

  • 6. Data: 2004-06-16 15:09:15
    Od: "Maron" <r...@a...pl>

    Dziękuję za pomoc