  • 1. Data: 2004-06-15 08:26:43
    Temat: pytanie o rozbój
    Od: "Wojtuś" <s...@o...pl>

    wczoraj w drodze do szkoły napadł ktoś na mnie i chciał mi ukraść komorke
    ale spłoszył go świadek (dane podałem policji), byłem na policji z tatą
    (jestem niepełnoletni) aby zgłośić zawiadomienie przestępstwa zostało ono
    spisane na tate a ja zostałem przesłuchany w charakterze poszkodowanego.
    policjant uznał to jako usiłowanie rozboju, domyślam się, że sprawca jest
    niepełnoletni więc co mu grozi jak go znajdą? pan policjant zapewniał, że są
    duże szanse na znalezeinie go. to byl chyba jakis artykuł 248 kpk ale na
    googlach to sprawdziłęm to całkiem co innego nież to co zostało wpisane w
    zawiadomieniu o przestepstwie wiec sie myle. pod jaki artykuł podpada
    rozbój? czy policja będzie mnei później do siebie wołać czy cos takiego?
    zaczynaja sie wakacje i chciał bym gdzieś pojechać ale czy nie bede po tem
    non stop wzywany na komende itp? czy groża mi jakieś nieprzyjemności na
    policji wogole z tego zdazenia?

  • 2. Data: 2004-06-15 10:13:37
    Temat: Re: pytanie o rozbój
    Od: "M" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > non stop wzywany na komende itp? czy groża mi jakieś nieprzyjemności na

    Rozbój - art. 280 kk. Będą Cię wzywać, np. jeżeli będą chcieli żebyś coś
    uszczegółowił, a napewno będziesz im potrzebny jeżeli znajdą sprawce. Wezwanie
    dostaniesz pocztą z wyznaczeniem terminu, w którym masz się stawić.

  • 3. Data: 2004-06-15 10:27:38
    Od: "Wojtuś" <s...@o...pl>

> [...]
    Wezwanie
    > dostaniesz pocztą z wyznaczeniem terminu, w którym masz się stawić.

    Tak pasuje a jak sprawce by wykryli dajmy na to za pół roku i juz niezbyt
    bede go pamietal (cale zajscie trwało 30sek.) to moge byc oskarzony o krycie
    czy coś takiego?
    Ile wynosi przedawnienie?

  • 4. Data: 2004-06-15 10:30:56
    Od: "Wojtuś" <s...@o...pl>

    > uszczegółowił, a napewno będziesz im potrzebny jeżeli znajdą sprawce.
    Wezwanie

    no własnie a jak znajdą sprawce to sprawa jest automatycznie kierowana do
    sądu czy trzeba coś złozyć? czy mógł bym go oskarżyć o straty moralne,
    psychiczne i fizyczne (kilka stłuczeń i siniaków, jest obdukcja)? czy jak go
    będe oskarżał to moge mieć kogoś typu adwokat który by go oskarżał? (taki
    mój prokurator)?

  • 5. Data: 2004-06-15 10:49:07
    Od: "M" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > będe oskarżał to moge mieć kogoś typu adwokat który by go oskarżał? (taki

    Przedawnienie - zobacz sobie art. 101 kk - to sa paroletni terminy wiec tak
    szybko to sie nie skonczy.

    Jezeli nie bedziesz goscia pamietal, nie rozpoznasz go - to po prostu - nie
    pamietasz. To nie jest ani karalne ani nie stanowi podstaw do jakichkolwiek
    zarzutow pod Twoim adresem.

    Co do Twojego w/w pytania - jak znajda sprawce i beda mieli wystarczajace
    powody dla skierowania sprawy do sadu - prokurator skieruje do sadu akt
    oskarzenia. I tyle. Nic nie musisz robic.

    Jezeli koniecznie chcesz sie bawic w czynne branie udzialu w postepowaniu
    karnym przed sadem, to mozesz:

    1. wziac w nim udzial jako oskarzyciel posilkowy (art. 53 kk i nastepne). Gdy
    prokurator wniesie akt oskarzenia do sadu mozesz az do rozpoczecia przewodu
    sadowego zglosic swoj udzial w postepowaniu jako oskarzyciel posilkowy.
    Bedziesz dzialal wtedy obok prokuratora.

    2. wytoczyc przeciwko oskarzonemu powodztwo cywilne (rozpoznawane w ramach
    post. karnego) w celu dochodzenia w postepowaniu karnym ROSZCZEN MAJATKOWYCH
    WYNIKAJACYCH BEZPOSREDNI Z POPELNIENIA PRZESTEPSTWA. A wiec tylko i wylacznie
    w tym celu. W ramach post. karnego nie mozesz wiec dochodzic tego, co
    wymieniles w swoim poscie (straty moralne, uszczerbek na zdrowiu itp.)

    3. jezeli koniecznie chcesz uzyskac od sprawcy (o ile sie takowy znajdzie)
    kase za siniaki i stres, jakiego Ci przysporzyl - mozesz wytoczyc powodztwo
    cywilne (rozpoznawane przed sadem cywilnym na zasadach przewidzianych w kpc) o
    zasadzenie na Twoja rzecz od tego sprawcy zadoscuczynienia za wyrzadzona Ci
    szkode.

    Szczerze mowiac - zadnej z tych wersji Ci nie polecam. Pierwsza moim zdaniem
    nic Ci nie da, druga w Twoim przypadku - z tego co wiem - nie wchodzi w gre, a
    trzecia oznacza dlluuuugie oczekiwanie na rozstrzygniecie, w ktorym i tak
    wiele pieniedzy Ci nie przyznaja, jezeli w ogole... Zreszta tu tez musi byc
    znany sprawca.

  • 6. Data: 2004-06-15 10:53:54
    Od: "HardwireD" <h...@W...pl>

> [...]
    go
    > będe oskarżał to moge mieć kogoś typu adwokat który by go oskarżał? (taki

    wiesz co daj sobie spokuj i zapomnij o calej sprawie (a zwlaszcza o tym ze
    znajda sprawce...)
    taka moja rada.

  • 7. Data: 2004-06-15 11:12:00
    Od: "Wojtuś" <s...@o...pl>

    niech sprawiedliwosci stanie sie zadość jak juz zglosilem na policje to moze
    zaczac sie mscic czy cos i sie troche boje

    ale to pl :(

  • 8. Data: 2004-06-15 11:39:15
    Od: "M" <t...@p...onet.pl>

    > niech sprawiedliwosci stanie sie zadość jak juz zglosilem na policje to moze
    > zaczac sie mscic czy cos i sie troche boje

    No wiesz... z tym zawsze trzeba sie niestety liczyc, choc w tym przypadku nie
    wydaje mi sie to az takie prawdopodobne. Natomiast jezeli tak, to po cholere
    chcesz sie pchac w to postepowanie z dodatkowymi zarzutami? Szczegolnie ze
    moim zdaniem naprawde nic Ci to nie da...

  • 9. Data: 2004-06-15 16:27:30
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    M wrote:

> [...]

    > w tym celu. W ramach post. karnego nie mozesz wiec dochodzic tego, co
    > wymieniles w swoim poscie (straty moralne, uszczerbek na zdrowiu itp.)

    Ale to są właśnie roszczenia wynikające z przestępstwa. I jak
    najbardziej można ich dochodzić w ramach procesu adhezyjnego.

    Poza tym zauważ, że nasz pokrzywdzony jest małoletni, sam więc niewiele
    może.

    KG

  • 10. Data: 2004-06-15 19:10:30
    Od: Falkenstein <P...@i...pl>

    Dnia Tue, 15 Jun 2004 12:27:38 +0200, Wojtuś <s...@o...pl> napisał:

> [...]
    >>

    > Tak pasuje a jak sprawce by wykryli dajmy na to za pół roku i juz niezbyt
    > bede go pamietal (cale zajscie trwało 30sek.) to moge byc oskarzony o

    Pół roku? Możliwe. Ale przygotuj się na to, ze za dwa lata wezwą cie do
    sądu i kazą zeznawać na jego procesie.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum Metuant