  • 121. Data: 2015-01-27 23:00:22
    Temat: Re: Przywileje górnicze a równość wobec stanowionego prawa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Jan 2015, RadoslawF wrote:

    > Nie.
    > 1. można było się przed nim zabezpieczyć w prosty sposób

    Jak niby?
    Uprzedzam: on dotyczył RÓWNIEŻ osób pracujących.

    > 2. Skoro niewykonanie tylko "mogło" a nie "musiało" to nie ma rozmowy

    No niewolników na plantacjach też nie wszyscy panowie zaraz katowali
    za każde niewykonanie.

    pzdr, Gotfryd

  • 122. Data: 2015-01-28 00:29:15
    Od: grzech <g...@g...pl>

    W dniu 2015-01-26 o 21:23, Gotfryd Smolik news pisze:

    > [...]
    >
    > No to się mylisz.
    > Jakby to ująć - "w pierwszej części komunizmu", czyli dawno temu,
    > gdzieś do wczesnego Gomułki, jak najbardziej istniały nakazy
    > pracy. Taki papier, że od <data> pracujesz tam a tam.
    > Znam osobę która się na taki nakaz załapała (i nie, nie była
    > bezrobotna).
    > Tu ktoś wpisał podstawę prawną:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Nakaz_pracy

    Gdybyś jeszcze dodał, że nakaz dotyczył absolwentów wybranych szkół oraz
    studiów i był ograniczony do kilku lat (około 3 o ile pamiętam), to
    byłaby to pełna prawda. Było toć w rodzaju odpracowywania darmowej nauki.

  • 123. Data: 2015-01-28 02:36:30
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-01-28 o 00:29, grzech pisze:

    > Gdybyś jeszcze dodał, że nakaz dotyczył absolwentów wybranych szkół oraz
    > studiów i był ograniczony do kilku lat (około 3 o ile pamiętam), to
    > byłaby to pełna prawda. Było toć w rodzaju odpracowywania darmowej nauki.

    Miały też dotyczyć niebieskich ptaków ale tych nakazów nie
    egzekwowano. Jak się nie stawił (lub zwiał przed terminem)
    to nikt go nie ścigał.

    Pozdrawiam

  • 124. Data: 2015-01-28 02:41:16
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-01-27 o 23:00, Gotfryd Smolik news pisze:

    > Jak niby?
    > Uprzedzam: on dotyczył RÓWNIEŻ osób pracujących.

    Nie dotyczył:
    "Osoby już pracujące mogły mieć ograniczenia możliwości zmiany pracy."
    Nakaz dotyczył absolwentów oraz osoby nie pracujące.

    > No niewolników na plantacjach też nie wszyscy panowie zaraz katowali
    > za każde niewykonanie.

    Nie zmieniaj tematu z aresztowania na katowanie.
    Pomijając służby mundurowe nie można było pracownika bez jego
    zgody przenieść do innej pracy lub do innego miejsca pracy.
    Robi to różnicę między pracownikiem a niewolnikiem czy jeszcze
    nie ?

    Pozdrawiam

  • 125. Data: 2015-01-28 03:14:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > zgody przenieść do innej pracy lub do innego miejsca pracy.
    > Robi to różnicę między pracownikiem a niewolnikiem czy jeszcze

    Trzeba by było jeszcze zapytać kogoś, kto pamięta jak to działało w
    praktyce.

  • 126. Data: 2015-01-28 06:45:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-01-27 22:49, RadoslawF wrote:

> [...]
    > nie ma swojej własności a obywatel PRLu miał, niewolnika
    > można było odsprzedać komu innemu obywatela PRLu nie,
    > niewolnika można było bez konsekwencji zabić a obywatela PRLu
    > nie bardzo (no fakt że niektórym się udawało, ale to były
    > rzadkie przypadki). Niewolnikowi nie płacono gotówki, tylko
    > karmiono i jeśli było trzeba ubierano, pracownik w PRLu
    > dostawał pensję w gotówce. Niewolnika można było w każdej
    > chwili bez jego zgody przenieść w inne miejsce kraju ni epytając
    > o zgodę, obywatela PRLu nie (nie dotyczyło służb mundurowych).

    Czyli dokładnie jak chłop pańszczyźniany.

    Przy czym część twoich tez też jest nie prawdziwa. Władze PRLu jak
    najbardziej mogły kogoś bezkarnie zabić, co do wybotu miejsca
    zamieszkania, to go nie miałeś - mieszkałeś tam, gdzie władza ci
    przydzieliła mieszkanie. Gotówkę to dostawałeś na drobne wydatki, bo jak
    już wspomniałem mieszkania samochody itd były na przydziały - także z
    grubsza właśnie na żarcie i ciuchy.

    Shrek.

  • 127. Data: 2015-01-28 08:33:41
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    > Nie opluwam ludzi, ganię system, który ludzi opluwał, używając eufemizmu.

    Po raz kolejny:
    Każda próba dyskusji z tymi co opluwają kończy sie tak jak ta z Tobą. Miałeś podać
    definicje niewolnika tak jak w sądzie (czyli tą z encyklopedii) albo przeprosić że
    sie np. zagalopowałeś z tym niewolnictwem.

    pozdr

    ---
    Avast.

  • 128. Data: 2015-01-28 08:35:52
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-01-27 15:48, RadoslawF pisze:

    > A możesz podać link do całości ?
    > Bo dotychczas czytałem coś innego i zastanawiam się czy zaszła jakaś
    > zmiana faktów czy to tylko odpowiedni dobór cytatów.

    heh a wystarczy użyć wujka googla, no ale ok:
    http://historycy.org/index.php?showtopic=33075

    > Sprawa kolejna Karpiński nie był jedynym konstruktorem tego komputera.

    Przecież nigdzie nie napisałem, że był

    > Była grupa ludzi robiących to w ramach swoich obowiązków zawodowych.
    > Komputer wyprodukowano w ilości 30 sztuk i wszystkie zostały zwrócone
    > w celu naprawienia.

    no właśnie... a czemu tak się stało?

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 129. Data: 2015-01-28 08:53:20
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

> [...]
    > Jeśli jesteś idiotą to pominiesz te i podobne argumenty kolejny
    > raz powtarzając bzdurę o "dłuższym łańcuchu".

    O czym Wy tu dyskutujecie? Jest oczywiste i każdy kto wtedy żył i pracował to
    potwierdzi że nie był niewolnikiem.
    Jest na to co najmniej 30 mln świadków przed każdym sądem. Nie było również
    nadzorców niewolników (pilnujących prace niewolników), takich co to chodzili z batem
    i bili tych niewolników (do krwi) za byle co wg. własnego uznania (jak np. kapo w
    Oświęcimiu). Jeżeli byli to na 40 mln ludzi musiało ich być ponad 2 miliony. Ilu
    ludzi codziennie dostawało batem po plecach od tych nadzorców? ;)

    Jak widać cała ta dyskusja o niewolnikach to brednie, a dokładnie ucieczka przed
    tematem rentowności , przed tematem rentowności kopalń i przywilejach górników w
    czasach PRLu. Jak to reszta Polski utrzymywała lub dopłacała do górniczych
    przywilejów.
    Patrzcie na temat tego wątku "Przywileje górnicze a równość wobec stanowionego prawa"

    pozdr

    ---
    Avast.

  • 130. Data: 2015-01-28 10:05:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-01-28 o 08:53, Danusia pisze:

    > wg.

    Oto dowód, że państwowa komunistyczna szkoła nawet porządnie pisać nie
    może nauczyć. Z resztą bełkotu nawet nie chce się dyskutować, Homo
    sovieticus to zazwyczaj choroba nieuleczalna.

    --
    Liwiusz