  • 1. Data: 2004-03-23 23:11:59
    Temat: Przyciemnione szyby
    Od: "Marcin G" <g...@p...neostrada.pl>

    Witam gorąco,

    Moje pytanie dotyczy "mozliwosci" przyciemnienia szyb w aucie. Chcialbym
    przyciemnic wszystkie szyby oprocz przedniej, ALE zadna firma nie daje
    atestu na szyby w przednich drzwiach. I tu pytanie: DLACZEGO ?

    Czy nasze polskie prawo, chyba kodeks drogowy, zabrania przyciemniania szyb
    w przednich drzwiach ?? Jest to gdzies napisane ze NIE WOLNO ??

    Z gory pieknie dziekuje za odpowiedz

    --
    pozdr, Marcin ~ G ~
    .....::::: gadu: 242293 :::::.....

  • 2. Data: 2004-03-24 07:55:25
    Temat: Re: Przyciemnione szyby
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Marcin G wrote:

> [...]
    >
    > Czy nasze polskie prawo, chyba kodeks drogowy, zabrania
    > przyciemniania szyb w przednich drzwiach ?? Jest to gdzies napisane

    Ano nie wolno ograniczać pola widzenia.
    A to pole potrzebne do prawidłowej jazdy określono jako szyby w
    przednich drzwiach i szyba przednia. Czyli 180 stopni.
    Co IMO jest bzdurą. Bo do prawidłowej jazdy jest potrzebne pole
    widzenia 360 stopni.
    Przyciemnianie szyb... ech, szkoda gadać.
    Przyznam że tylko raz spotkałem się z rozsądnym uzasadnieniem dla
    przyciemnionych szyb w samochodzie. Włascicel stwierdził ze często wozi
    cenne rzeczy, i nie chce żeby można było zobaczyć co leży na siedzeniu.
    Pozdro
    Massai

  • 3. Data: 2004-03-24 08:29:34
    Od: "Mariusz" <f...@p...onet.pl>

    > Moje pytanie dotyczy "mozliwosci" przyciemnienia szyb w aucie. Chcialbym
    > przyciemnic wszystkie szyby oprocz przedniej, ALE zadna firma nie daje
    > atestu na szyby w przednich drzwiach. I tu pytanie: DLACZEGO ?

    Wejdz na strone www.technicolor.pl tam jest przyciemnienie szyb metoda
    piecowa i daja atest na wszystkie szyby procz przedniej :)

  • 4. Data: 2004-03-24 12:30:22
    Od: "Marcin G" <g...@p...neostrada.pl>

    Mariusz wrote:

    > Wejdz na strone www.technicolor.pl tam jest przyciemnienie szyb metoda
    > piecowa i daja atest na wszystkie szyby procz przedniej :)

    :))))

    Pan mi powiedzial 1100zl za komplet :)))) normalnie mozna przyciemnic za
    200-300zl, wiec... chyba wszystko jasne.

  • 5. Data: 2004-03-24 12:32:03
    Od: "Marcin G" <g...@p...neostrada.pl>

    Massai wrote:

> [...]
    > przednich drzwiach i szyba przednia. Czyli 180 stopni.
    > Co IMO jest bzdurą. Bo do prawidłowej jazdy jest potrzebne pole

    Gdzie to pisze ?? moge prosic jakis wyciag z kodeksu drogowego, czy
    czegokolwiek gdzie jest to napisane ??

  • 6. Data: 2004-03-24 12:50:20
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Marcin G napisał:

    > Gdzie to pisze ?? moge prosic jakis wyciag z kodeksu drogowego, czy
    > czegokolwiek gdzie jest to napisane ??

    I wygląda na to że ciężarówki nie moga jeździc po drogach.
    Ba.. wiekszośc pick-upów sie nie kwalifikuje. Przez szybke w tylnych
    drzwiach niewiele widać...
    Bez kamery w tynym zderzaku nie powinny wyjeżdżac na drogi.

    A jak sobie przypadkow ktos załaduje bagaznik po dach to już go powinna
    policja zgarnąc na pierwszym skrzyżowaniu ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2004-03-24 13:04:00
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Maddy wrote:

> [...]
    > Ba.. wiekszośc pick-upów sie nie kwalifikuje. Przez szybke w tylnych
    > drzwiach niewiele widać... Bez kamery w tynym zderzaku nie powinny

    To tylko moja opinia...

    > A jak sobie przypadkow ktos załaduje bagaznik po dach to już go
    > powinna policja zgarnąc na pierwszym skrzyżowaniu ;-)

    A to... hm... spróbuj tak zapakować. Wystarczy rzucić bety na tylną
    półkę i zasłonic tylna szybę. I podjedź do panów policmajstrów. Tylko
    się nie zdziw jak ci wlepią mandat... ;-), no kobieta, to może na
    pouczeniu się skończy...
    Pozdro
    Massai

  • 8. Data: 2004-03-24 13:21:33
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Marcin G" <g...@p...neostrada.pl> napisał w wiadomości
    > Mariusz wrote:

    > Pan mi powiedzial 1100zl za komplet :)))) normalnie mozna przyciemnic za
    > 200-300zl, wiec... chyba wszystko jasne.

    mylisz pojecia, za 200-300 zlotych to ci kolesie wyjma szybki i okleja
    folia, a jak jestes sprytny to sam to sobie zrobisz za cene folii

    ja dawno temu sam sobie przyciemnialem szyby w duzym fiacie, wszystkie
    oprocz przedniej i przednich trojkacikow,

    widocznosc to ogranicza jedynie w nocy, no i w nocy problem przy cofaniu ;)

    ale za to nikt ci do fury nie zaglada a i w lecie nawet jak na sloncu fura
    stoii to w srodku troche chlodniej

    za 1100 to masz przyciemniane piecowo, wiec sama szyba nie traci na swoich
    wlasciwosciach "szklanych", czyli nadal w ten sam sposob ulega zniszczeniu

  • 9. Data: 2004-03-24 13:29:25
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Massai" <t...@w...pl> napisał:

    >To tylko moja opinia...
    Autor listu nie prosił o opinię do tego błędną ;-P

    >półkę i zasłonic tylna szybę. I podjedź do panów policmajstrów. Tylko
    >się nie zdziw jak ci wlepią mandat... ;-)
    A słyszałeś o lewym lusterku ?
    Widziałeś kiedyś np. samochód dostawczy typu "bus" tam nie ma tylnej
    szyby i jakoś kierowca sobie radzi, a pojazd jest dopuszczony do ruchu

    Następnym razem, jeśli zechcesz udzielać porad prawnych nt. wymagań
    pojazdów przejrzyj rozp. ws warunków technicznych pojazdów oraz
    zakresu ich niezbędnego wyposażenia ( o szybach stanowi § 8. 5)

    Artur Golański
    --
    http://artgola.webpark.pl/kodeks

  • 10. Data: 2004-03-24 16:21:36