  • 31. Data: 2015-10-31 01:12:49
    Temat: Re: Przterg na korespondencję sądową 2016-2018
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Oct 2015, re wrote:

    > Weź Ty mi lepiej powiedz jak się czytelnie ma podpisać babcia by jej wydano
    > korespondencję ?

    Ewentualne wady istniejących przypadków nie mogą prowadzić
    do wniosku, że należy zaproponować rozwiązanie ktore (dla
    przyjętych kryteriów) ma być GORSZE.

    > Bo taki wymaganie ma tutejszy punkt odbioru Inpost i nie
    > tylko on.

    A podstawę prawną ma?
    Tak, wiem, starodawny spór o "czytelny podpis" :>
    Niemniej, jakiś tam poziom czytelności babcia osiągnąć pewnie
    potrafi - i co najwyżej będzie spór o to, czy to jest
    "napisane przez nią imię i nazwisko" czy podpis.
    Ale "test inpostu" przejdzie ;)

    > Najlepiej sobie odpowiedzieć na pytanie o skutki takiego
    > postępowania przy procesie babcia przeciwko "opiekunowi" :>
    > ---
    > Tak samo jak przy procesie odbiorca przeciwko Inpost. Awiza nie dotrą i co ?

    I klops.
    Przyznaję, w tym przypadku SZYFROWANY przekaz elektroniczny
    ma przewagę. Pod warunkiek użycia zakapitalikowanego słowa.

    > Mowa o korespondencji urzędowej, pociągającej za sobą, jak
    > to się określa, "skutki prawne". ...
    > ---
    > W sumie ... jakie skutki ?
    > Korespondencja urzędowa zasadniczo żadnych skutków
    > nie niesie.

    Upływ terminów.
    To potrafi być "zabijające".

    > Mhm.
    > Najlepiej, jak temu obywatelowi antyspamowa "apka" wytnie taki mail.
    > ---
    > Ale to ... elektroniczne potwierdzenia przeczytania też są.

    Moja wina - zapomniałem postawić pułapkę w postaci pytania,
    co proponujesz dla obywateli którzy nie stosują się do obowiązku
    odbierania tychże e-maili.

    Co proponujesz?

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2015-10-31 01:41:55
    Temat: Re: Re: Przterg na korespondencję sądową 2016-2018
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Oct 2015, re wrote:

    > Użytkownik "J.F."
    >
    > A to osobna sprawa, ze skoro awizowanie wazne, to powinien urzednik
    > sadowy, a nie nie wiadomo kto i z jakiej firmy.
    > ---
    > Znasz swojego woźnego ? :-)

    Nie musi znać - ale urzędnika łatwiej "wystawić" na stronie sądu
    celem sprawdzenia danych.
    Może sprawdzić dzwoniąc do sądu.
    A jak, mając gościa pod drzwiami, sprawdzić czy jest on osobą
    z *właściwego* warzywniaka? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2015-10-31 09:40:31
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    Bzdura.
    Korespondencję wszystkim bez wyjątku obywatelom powinni dostarczać
    strażnicy, razem z porannym śniadaniem do celi.

    -----

  • 34. Data: 2015-10-31 09:41:47
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    Przeciętny człowiek nie odsieje korespondencji urzędowej od spamu.

    -----

  • 35. Data: 2015-10-31 09:46:15
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    No własnie, ćwiczyli to i na moim grzbiecie.
    Do tego mniej więcj co szóstego awiza brakowało (pierwszego lub drugiego),
    czyli średnio o co trzydziestejszóstej przesyłce w ogóle mnie nie
    powiadomiono.
    Reklamacje na Berdyczów.
    Bezczelność, buta i argancja Poczty Polskiej sięgnęła bezczelności, buty i
    arogancji TPSA.

    Niestety InPost nie wywiązuje się z obowiązków, u mnie nie dostarcza
    powtórnych awiz, no i dla wielu godziny otwarcia do 17-18 to za krótko po
    pracy.
    A reklamacje na Bermudy.

    -----

  • 36. Data: 2015-10-31 10:02:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31-10-15 o 09:41, ????? pisze:
    > Przeciętny człowiek nie odsieje korespondencji urzędowej od spamu.

    Nie zgadzam się z Tobą. Po pierwsze korespondencja urzędowa nadchodzi z
    domen "gov", a to już powinno wystarczyć do utworzenia odpowiedniego
    filtra. A jeśli takie rozwiązanie uważasz za niewystarczające, to można
    spokojnie wprowadzić obowiązane stosowania odpowiedniego "taga" w
    temacie. Powiedzmy wpis "[korespondencja urzędowa] i wprowadzić przepis
    karny chroniący tę klauzulę - tak chronione są same słowa "Policja, Bank
    i wiele innych.

  • 37. Data: 2015-10-31 10:15:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Powiedzmy wpis "[korespondencja urzędowa] i wprowadzić przepis karny
    > chroniący tę klauzulę - tak chronione są same słowa "Policja, Bank i
    > wiele innych.

    Się spamerzy przejmą, lol. Za mało macie tam roboty w tej policji, że
    wam się chce jakichś syberyjskich spamerów ścigać?

    --
    Liwiusz

  • 38. Data: 2015-10-31 15:27:52
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

> [...]
    > Powiedzmy wpis "[korespondencja urzędowa] i wprowadzić przepis karny
    > chroniący tę klauzulę - tak chronione są same słowa "Policja, Bank i wiele

    IMO jeśli już, to lepsze byłyby tanie, indywidualne urządzenia
    (takie "mocniejsze kalkulatory" za parę dolców) do odbierania
    urzędowej poczty - odpowiednio oprogramowane, z jakimś
    szczątkowym systemem operacyjnym, przypisane na stałe
    do określonych, "rządowych" adresów IP, z możliwością
    podłączenia ich do PC/MAC, w celu wygodniejszego czytania
    poczty.

  • 39. Data: 2015-10-31 17:23:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > Nie zgadzam się z Tobą. Po pierwsze korespondencja urzędowa nadchodzi z
    > domen "gov",

    cha cha.
    Wyslac ci zaproszenie do pałacu prezydenckiego z domeny prezydent.pl?
    Jakby było tak łatwo to banki nie miałby poroblemu z wykradaniem hasel.
    A jednak mają. I to nie w przypadku osob starszych o młodych ludzi.

    Mialem znajomego, gościu niezwykle inteligentny. Konstruktor.
    W wieku 70 lat poporsił mnie o przeglądanie jego korespondencji bo nie
    był w stanie rozróznić co jest reklamą o co rzeczywiscie istotnym pismem.
    A mało to już było afer z podrobionymi pismami?
    W Polsce o tyle lepiej, ze papierowego spamu jest duzo mniej.

> [...]
    > temacie. Powiedzmy wpis "[korespondencja urzędowa] i wprowadzić przepis
    > karny chroniący tę klauzulę - tak chronione są same słowa "Policja, Bank

    Robert. Weź nie poruszaj tematów na których się nie znasz.

  • 40. Data: 2015-10-31 17:24:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ikarek wrote:
> [...]
    > do określonych, "rządowych" adresów IP, z możliwością
    > podłączenia ich do PC/MAC, w celu wygodniejszego czytania

    Oczywiscie bedziesz go sobie musiał kupić. I potem codziennie sprawdzać
    bo pismo dostarczone do urządzenia uważa się za przeczytane.

    Wysiadam z tego wózka.