  • Data: 2004-12-21 20:50:31
    Temat: Re: Przeszukiwanie rzeczy osobistych w szkołach.
    Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:cq9dnd$bpr$1@atlantis.news.tpi.pl incuś
    <i...@w...pl> pisze:

    > Piszę tego posta, ponieważ dziś w naszej szkole zdarzył się incydent
    > dość poważny, mianowicie zginęła na basenie (mamy wf na basenie) koledze
    > komórka. :-) Nauczyciel przeszukiwał wszystkie torby, szawki i ubrania.
    > Zastanawiam się, czy mógł tak zrobić? Co do szafek jestem pewien, bo po
    > pierwsze to ich szafki, nie nasze, po drugie rodzice na wywiadówce
    > zgadzali się na przeszukanie ich w razie potrzeby.

    Generalnie - NIE, nie mógł. Nauczyciel działał bezprawnie i sam naruszył
    prawo, a przynajmniej otarł się o jego naruszenie.
    Prawny status pewnych okoliczności towarzyszących takim działaniom może
    zależeć od typu placówki, wieku (czy raczej: pełnoletności) i zakresu
    zdolności do czynności prawnych uczniów.
    Wobec braku szczegółow zdarzenia pozostaje kwestią otwartą, czy nauczyciel
    popełnił czyn ścigany z urzędu (raczej nie sądzę) czy na wniosek
    pokrzywdzonego.

    Jotte