  • 21. Data: 2013-06-14 11:49:48
    Temat: Re: Przeszukanie domu i komputerów
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Jun 2013, Andrzej Lawa wrote:

    > Normalnie, tak jak i fizyczna - rozszyfrowywanie "w locie" do pamięci.

    A hasła/klucze do tego rozszyfrowywania to maszynka skąd będzie miała?
    Odpalenie maszyny wirtualnej z możliwym podsłuchem sprowadza się do
    trudności odpalenia fizycznego komputera, w którym do klawiatury ktoś
    Ci podpiął "moduł pamiętający" ;>

    > Pewnie, teoretycznie host może zgrywać co każdy cykl wirtualnego procesora
    > obraz pamięci wirtualnej maszyny, żeby potem zbadać jej zawartość,

    Po co?

    > ale nie uważasz, że to ździebko kłopotliwe, hmm?

    No jasne.

    > I samo zbadanie zrzutu RAM też nie jest łatwe.

    Oczywiście.

    Ty mi tylko wyjaśnij, jak zbootować maszynę wirtualną nie podając przez
    jej interfejsy kluczy do tych dobrze zaszyfrowanych danych - nie licząc
    oczywiście ewentualnych kluczy które już tam są (i nie trzeba się
    fatygować ich przechwytywaniem).

    Przechwytujesz hasło zapodawane przy podłączaniu dysku i następny proszę.
    Zakładając "wersję praktyczną", czyli istniejące oprogramowanie,
    nie jest problemem zbootować z TrueCrypta, problemem jest jak
    przekazać "tam" hasło!

    Nie da się również zrobić konstrukcji "odwrotnej", w której ta maszyna
    sama wyznacza klucz prywatny (i nie zna go nikt poza automatem), bo
    przecież publiczny (sprowadzony do funkcji prywatnego) trzeba z niej
    jakoś wysłać - pomijając fakt, że w razie awarii trzeba na nowo
    generować obraz wirtualki (naprawić kanałem "niebezpiecznym" nie
    może się dać, bo wtedy "naprawy" dokona sobie cracker).
    Problem skutecznego szyfrowania sprowadza się do stworzenia pierwszego
    "pewnego" kanału którym można przesłać dane.
    Jeśli jeden z końców transmisji jest "niepewny", jest drobny kłopot:
    przy SSH *zakładasz* że zdalna maszyna nie jest pod kontrolą crackera,
    przy maszynie wirtualnej nie ma takiej możliwości.

    Jak chcesz odpalić kanał bezpieczny, nie korzystając z nieszyfrowanego
    dysku na którym mają być niedostępne klucze, ani z szyfrowanego
    dysku do którego nie ma kluczy?

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2013-06-14 11:56:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

> [...]
    > Odpalenie maszyny wirtualnej z możliwym podsłuchem sprowadza się do
    > trudności odpalenia fizycznego komputera, w którym do klawiatury ktoś

    Zdalny pulpit jest niejako z definicji szyfrowany.

    [ciach]

> [...]
    > jej interfejsy kluczy do tych dobrze zaszyfrowanych danych - nie licząc
    > oczywiście ewentualnych kluczy które już tam są (i nie trzeba się

    System startuje z nieszyfrowanej partycji. Na szyfrowanej - poufne dane
    i aplikacje.

  • 23. Data: 2013-06-14 12:36:20
    Od: Liber <l...@h...com>

    W dniu 13.06.2013 23:00, Budzik pisze:

    > A ten zakaz opuszczania miejsca zamieszkania to w jakiej formie dostałes?
    > Tak jak w amerykańskich filmach? "prosze nie opuszczać miasta..." :)

    Miało to podobny wydźwięk.

  • 24. Data: 2013-06-14 18:10:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-06-14 12:36, Liber wrote:

    > Miało to podobny wydźwięk.

    Ogólnie to jakieś jaja. Chcesz powiedzieć, że powiedzieli "podejrzewamy
    że jesteś zamieszany w przekręt ze 120 ifonami ale niestety nie mamy
    biegłego akurat na stanie, więc proszę nie wychodzić z domu, a my w
    poniedziałek wpadniemy panu skonfiskować kompa i przy okazji
    przetrzepiemy chatę, czy gdzieś tych telefonów pan nie skitrał"?

    Albo sobie jaja robisz, albo coś tu nie gra i ktoś coś źle zrozumiał,
    albo to kompletni kretyni;)

    Shrek.

  • 25. Data: 2013-06-14 19:00:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail ...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> [...]
    > skitrał"?
    >
    > Albo sobie jaja robisz, albo coś tu nie gra i ktoś coś źle zrozumiał,

    albo czekają przed domem, az zacznie wynosic kartony...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stanęliśmy na skraju przepaści,

  • 26. Data: 2013-06-14 22:23:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-06-14 19:00, Budzik wrote:

    > albo czekają przed domem, az zacznie wynosic kartony...

    Aż o taką finezję to bym naszych nie podejrzewał, choć kto wie;)

    Shrek.

  • 27. Data: 2013-06-15 09:35:57
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

    > Znasz tylko wersję jednej strony i już takie wnioski.
    > Skoro koles kryształowo czysty to nie "pomylił" by policjantów z
    > jehowymi i nie musiał teraz czyścic dysków i mieszkania;)

    no racja teraz by właśnie praktycznie miał zlikwidowaną firmę...

    oczywiście ty wierzysz w wielką mądrość naszej prokuratury i sądów.

    Pamiętaj że najbardziej bać sie powinni uczciwi, bo mają najwięcej do
    stracenia i są kompletnie nie przygotowani.

  • 28. Data: 2013-06-15 09:48:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    [...]
    > Zdalny pulpit jest niejako z definicji szyfrowany.
    >
    > [ciach]

    > System startuje z nieszyfrowanej partycji.

    No to właśnie napisałeś, że klucze do transmisji leżą sobie i się
    marnują ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2013-06-15 14:38:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Aż o taką finezję to bym naszych nie podejrzewał, choć kto wie;)

    A jeśli już, to by zadzwonili ze dwie godziny wcześniej, by czekać dwie
    godziny,a nie trzy dni :-))

  • 30. Data: 2013-06-15 15:53:53
    Temat: Re: Przeszukanie domu i komputer?w
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 15.06.2013 14:38, Robert Tomasik pisze:
    /..../
    > A jeśli już, to by zadzwonili ze dwie godziny wcześniej, by czekać dwie
    > godziny,a nie trzy dni :-))

    Powiedz, masz tu jakieś wyjaśnienie?