    From: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przesyłka pocztowa polecona -reklamacja
    Date: Sat, 27 Jan 2007 16:52:56 +0100
    <45b52896$1@news.home.net.pl> <ep6464$bsb$1@news.mm.pl>
    <45b70a27$1@news.home.net.pl> <ep74uo$2ga9$1@news.mm.pl>
    <45b7667e$1@news.home.net.pl> <ep7rld$c9k$1@news.mm.pl>
    <45b7d654$1@news.home.net.pl> <epb5ei$1829$1@news.mm.pl>
    <45b91db8$1@news.home.net.pl> <epb7fg$2bmh$1@news.mm.pl>
    <4...@n...home.net.pl> <epb9sr$po7$1@news.mm.pl>
    <epc8bl$ipo$1@atlantis.news.tpi.pl> <epce88$8fv$1@news.onet.pl>
    <45ba266c$1@news.home.net.pl> <epdrf4$4qe$1@news.onet.pl>
    <45ba822b$1@news.home.net.pl> <epf4a3$9k8$1@news.mm.pl>
    <epfmjg$lle$1@inews.gazeta.pl> <epfr0j$1vsg$1@news.mm.pl>

    Nixe wrote:
    > X-No-Archive:yes W wiadomości <news:epfmjg$lle$1@inews.gazeta.pl>

    > Dokładnie takim samym domniemaniem jest wysłanie ZPO. Adresat może go
    > po prostu uparcie nie odbierać.

    Wtedy robi to z *własnej* woli, czyli zapoznać się z pismem mógł.

    > Albo pismo może zaginąć po drodze.

    A to już nie jego wina. Z pismem zapoznać się nie mógł.

    > I co w takiej sytuacji?

    W której? Pierwszej, czy drugiej?

    > Zwłaszcza, gdy powtarza się notorycznie? Mam
    > się po prostu pogodzić z losem, że nie jestem w stanie umożliwić
    > adresatowi przeczytania mu danego pisma? Przecież nie leży to w mojej
    > gestii, bo NIE MAM NA TO WPŁYWU. Ileż razy można to powtarzać?

    Oczywiście że nie masz. Czasem pozwany też nie ma, a czasem ma.

    > Podważał (pewnie sądził, że jest cwańszy). Nic mu to nie dało.

    To ponownie się pytam: nie odbierał z własnej woli, czy z innych przyczyn?

    > Proces
    > przegrał, długi musiał zapłacić. Sąd uznał, że same dowody nadania
    > faktur i wezwań całkowicie wystarczą.

    Zatem wnioskuję, że zapoznać się mógł, tylko celowo tego nie robił.
    Wtedy oczywiście domniemanie że *się zapoznał* skutkuje.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak