  • Data: 2007-01-27 18:48:13
    Temat: Re: Przesyłka pocztowa polecona -reklamacja
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Wasilewski napisał(a):

    > No więc tak, wątpię aby możliwość wrzucania listów poleconych do
    > skrytek była obwarowana aktami prawnymi.

    Przecież jest - w pierwszym poście był podany artykuł prawa pocztowego.

> [...]
    > pozostałych osób tak robi, ale najlepiej to o poczcie nie świadczy.
    > Druga sprawa, że z pod tej usługi "wrzucania do skrytki jak leci"
    > wyłączone są listy z sądów, urzędów i właśnie przesyłki ZPO.
    > Więc nie jest wcale powiedziane, że sąd uzna dowód w postaci odpowiedzi
    > na reklamację twierdzącą, że poczta dostarczyła taki i taki list do
    > takiej i takiej skrytki. Tym bardziej, jeśli adresat znajdzie kilku
    > innych posiadaczy skrytek, którzy także znaleźli w swoich skrytkach
    > cudzą korespondencję. Uważam, że to, że właściciel skrytki zapoznał się

    O właśnie, o to mi chodzi. Adresat w tym przypadku powinien chociaż
    uprawdopodobnić, że list faktycznie nie dotarł (jakieś postępowanie
    karne o kradzież korespondencji, zeznania świadków, że listonosz źle
    doręcza listy). Ale wybranie takiej opcji dostarczania, a potem
    twierdzenie "nie ma pan mojego podpisu i co mi pan zrobi?" to IMHO
    nadużycie.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz