    From: " Nixe" <nixe@fałpę.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przesyłka pocztowa polecona -reklamacja
    Date: Thu, 25 Jan 2007 23:10:34 +0100
    <45b52896$1@news.home.net.pl> <ep6464$bsb$1@news.mm.pl>
    <45b70a27$1@news.home.net.pl> <ep74uo$2ga9$1@news.mm.pl>
    <45b7667e$1@news.home.net.pl> <ep7rld$c9k$1@news.mm.pl>
    <45b7d654$1@news.home.net.pl> <epb5ei$1829$1@news.mm.pl>
    <45b91db8$1@news.home.net.pl> <epb7fg$2bmh$1@news.mm.pl>
    <4...@n...home.net.pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:45b92501@news.home.net.pl>
    Marcin Wasilewski <j...@a...pl> pisze:

    > Jej odpowiedzialność (poczty) kończy się na zwrocie iluśtam
    > krotności ceny opłaty za polecenie.

    Dobrze, ale przede wszystkim świadczy to o fakcie, iż to nie z winy adresata
    (i nadawcy) nie zapoznał się on z treścią pisma.

    > Ty swoje, a ustawa, konkretnie KC swoje. Że odebrał nie musisz
    > udowadniać, że miał możliwość się zapoznać jak najbardziej musisz
    > dowieść.

    Ależ udowadniam, że miał możliwość się zapoznać, ponieważ wysyłałam list
    polecony, który oznacza, iż powinien trafić do osoby tylko i wyłącznie
    upoważnionej, a nie fruwać sobie po całej rodzinie bądź zalegać w skrzynce.
    To, że ta możliwość została po drodze w jakiś sposób zaburzona (nie z mojej
    winy i bez mojego wpływu na przebieg wydarzeń), to już zupełnie inna sprawa.
    Owszem, okolicznością łagodzącą może być dla pozwanego adresata fakt, iż nie
    z własnej winy nie otrzymał on z jakichś powodów danego pisma, ale tenże z
    kolei fakt w żaden sposób nie obciąża nadawcy ani nie powoduje, ze stoi on z
    góry na przegranej pozycji.

    > Ja podstawę prawną podałem, a ty dajej swoje. Więc może przestańmy
    > się przekonywać, tylko teraz ty podaj podstawę prawną popierającą
    > twoje stanowisko.

    Musiałabym się spytać prawników, którzy prowadzili sprawy opisywane przeze
    mnie w poprzednim mailu.
    Ja, z racji kompletnie niezwiązanego z prawem wykształcenia i zawodu oraz
    mając oparcie w fachowcach, nie zgłębiam się aż tak dalece w tajniki
    kodeksów. Pisząc to wszystko, podałam za przykłady realne sytuacje z życia,
    więc rozwiązania są dwa - albo istnieje przepis potwierdzający to, o czym
    piszę, albo sądy działające w ww sprawach działały niepoprawnie.

    --
    Nixe