  • From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <45b52896$1@news.home.net.pl> <ep6464$bsb$1@news.mm.pl>
    <45b70a27$1@news.home.net.pl> <ep74uo$2ga9$1@news.mm.pl>
    <45b7667e$1@news.home.net.pl> <ep7rld$c9k$1@news.mm.pl>
    <45b7d654$1@news.home.net.pl> <epb5ei$1829$1@news.mm.pl>
    <45b91db8$1@news.home.net.pl> <epb7fg$2bmh$1@news.mm.pl>
    Subject: Re: Przesyłka pocztowa polecona -reklamacja
    Date: Thu, 25 Jan 2007 22:47:24 +0100

    Użytkownik " Nixe" <nixe@fałpę.pl> napisał w wiadomości
    news:epb7fg$2bmh$1@news.mm.pl...
    > X-No-Archive:yes

    > To nie tak. Odpowiedzialna powinna być osoba/instytucja, która
    > spowodowała, że pismo (jego treść) do odbiorcy nie dotarło.

    Jej odpowiedzialność (poczty) kończy się na zwrocie iluśtam krotności
    ceny opłaty za polecenie.
    Obecnie okolice 100 zł. Osoba fizyczna może do tego ponieść odpowiedzialność
    karną.

    > Może to być poczta, może to być listonosz, może to być żona odbiorcy
    > (która podpisała się za niego, ale listu nie przekazała), może to być były
    > pracownik firmy, który pismo odebrał, podpisał nieczytelnie, wsadził
    > gdzieś, zapomniał, nie przekazał i teraz szukaj wiatru w polu. Może to być
    > w końcu sam odbiorca, który unika odebrania pisma.

    > Tłumaczę po raz n-ty. Ja, jako nadawca, nie mam żadnego obowiązku
    > udowadniania komukolwiek (w tym sądowi), że odbiorca na pewno pismo
    > odebrał. To po prostu nie jest moja broszka.

    Ty swoje, a ustawa, konkretnie KC swoje. Że odebrał nie musisz
    udowadniać, że miał możliwość się zapoznać jak najbardziej musisz dowieść.
    Czyli np. zwroty z adnotacją poczty, że przesyłkę awizowano, czy też odmowa
    odbioru podpisana przez adresata też będą skutkowały. Ja podstawę prawną
    podałem, a ty dajej swoje. Więc może przestańmy się przekonywać, tylko teraz
    ty podaj podstawę prawną popierającą twoje stanowisko. Że nadawca pismo
    wysyła, a dalej ma wszystko w przysłowiowej d...e.