    From: " Nixe" <nixe@fałpę.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przesyłka pocztowa polecona -reklamacja
    Date: Thu, 25 Jan 2007 21:54:41 +0100

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:45b7d654$1@news.home.net.pl>
    Marcin Wasilewski <j...@a...pl> pisze:

    > To twój problem, ponieważ to grupa prawna, to zapytaj się co musisz
    > udowodnić w sądzie:
    > a) fakt, że korespondencję wysłałaś

    Właśnie dokładnie to.
    Droga tego listu już mnie nie obchodzi (może mnie obchodzić, ale to nie jest
    wymóg), bo nie mam na nią wpływu.

    > To jest dokładnie ta sama zasada co wniesienie zarzutu
    > przedawnienia. Możesz wnieść pozew do sądu o zapładę przedawnionego
    > roszczenia i okaże się, że o ile dłużnik nie podniesie zarzutu z par.
    > 118 KC, to wyrok korzystny dla siebie otrzymasz.
    > Zadowoli się do czasu, aż dłużnik nie podniesie zarzutu, że żadnego
    > wezwania do zapłaty nie otrzymał. I wtedy okaże się, że twój kwitek z
    > poleconego jest warty tyle, co nic. Oczywiście sprawę wygrasz, z tym,
    > że koszty procesu poniesiesz ty.

    Dlaczego? Przecież tłumaczę Ci, że parokrotnie byłam w sytuacji, gdy
    ściąganie należności doszło już do etapu procesu w sądzie i za każdym razem
    wystarczały nasze dowody nadania listu poleconego (a ściśle zapis w książce
    nadawczej) nawet w sytuacji, gdy dłużnik twierdził, że niczego nie otrzymał.
    Nawet teraz, gdy zgłaszam kolejny problem z należnościami do kancelarii
    zajmującej się windykacją, to za każdym razem jestem informowana, że nie ma
    potrzeby wysyłania pism ZPO (mogę to robić dla_własnego_dobrego
    samopoczucia)

    > To akurat sąd tyle obchodzi co zeszłoroczny śnieg, który już dawno
    > stopniał.

    Jednym słowem żyjemy w dwóch różnych matrixach.

    > Art. 61. (27) § 1. Oświadczenie woli, które ma być złożone innej
    > osobie, jest złożone z chwilą, gdy doszło do niej w taki sposób, że
    > mogła zapoznać się z jego treścią.

    No dobrze, ale ja, jako nadawca pisma nie mam_ŻADNEGO_wpływu na drogę tego
    pisma i z tego względu nie mogę być odpowiedzialna za to, że list do
    adresata nie dojdzie (bo poczta zagubi, bo zginie awizo, bo adresat nie
    będzie listu odbierał celowo, bo podpisze się przez pomyłkę jego żona itp.).
    Nadałam pismo, mam dowód nadania, zrobiłam to, co miałam zrobić i zrobiłam
    to w pełni poprawieni, moja rola się skończyła.

    --
    Nixe