  • 1. Data: 2008-08-24 17:08:22
    Temat: Przepisanie współwłasności na innego członka rodziny
    Od: m...@g...com

    Witam.

    Mam z tatą (jestem pełnoletni) na współwłasność nieruchomość. Czy jest
    możliwość abym wyżekł się swojej współwłasności i przekazał ją np.
    mamie ? Czy byłby potrzebny do tego podpis drugiego współwłaściciela ?
    Ile szacunkowo kosztował by takie mawewr ?
    A druga możliwość to podzielnie na połowę mojej współwłasności. Czy
    istnieje taka możliwość ? Jakie byłby by przybliżone koszty (większe
    od opcji pierwszej ?)

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2008-08-24 19:36:42
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

    m...@g...com pisze:
> [...]
    > A druga możliwość to podzielnie na połowę mojej współwłasności. Czy
    > istnieje taka możliwość ? Jakie byłby by przybliżone koszty (większe

    Wszystko jest możliwe ale pod pewnymi warunkami.
    Swoim udziałem (tak to się nazywa) możesz rozporządzać jak chcesz.
    Możesz sprzedać darować itp. komu chcesz. Sprawę załatwia się u notariusza,
    Jest możliwość tzw. zniesienia współwłasności ale to już trudniej.
    Fizycznie można podzielić dom na części tylko wówczas kiedy będzie to
    możliwe (np. osobne wejścia,\media itp.). Co do kosztów to wszystko
    zależy od wartości nieruchomości.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2008-08-25 04:32:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m...@g...com wrote:
    > Witam.
    >
    > Mam z tatą (jestem pełnoletni) na współwłasność nieruchomość. Czy jest
    > możliwość abym wyżekł się swojej współwłasności i przekazał ją np.
    > mamie ?

    tak. darowizna na rzecz mamy u notariusza.

    > Czy byłby potrzebny do tego podpis drugiego współwłaściciela ?

    Nie.

    > Ile szacunkowo kosztował by takie mawewr ?

    Pierwszy z brzegu notariusz ci powie.

    > A druga możliwość to podzielnie na połowę mojej współwłasności.

    co masz na myśli?

  • 4. Data: 2008-08-25 13:25:41
    Od: m...@g...com

    Dziękuję panowie za pomoc. Jak narazie takie informacje mnie
    zadowalają.