  • 11. Data: 2005-07-28 17:33:01
    Temat: Re: Przeniesienie sie "na stałe" do uk.
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

    Użytkownik "an" <n...@o...pl> napisał:

    > Ok, a co z powrotem? Jesli bede chcial wrocic na miesiac-dwa,
    > to czy musze sie meldowac?

    Tak, na pobyt czasowy. Chyba, że przyjeżdżasz na którko, 1-2 dni.

    > Nie bedzie w tym czasie zagrozenia ze strony wku?

    Będzie, jak przyjedziesz na dłużej, niż 2 dni. Teoretycznie.

    > Czyli nie ma zagrozenia ze strony wku podczas przekraczania granicy

    Oczywiście, że nie. Nie będziesz przecież ścigany listem gończym za wyjazd
    z kraju. Zrzuć wreszcie klapki z oczu z czasów PRLu - możesz wyjechać bez
    przeszkód.

    > Jak bede traktowany po ukonczeniu 28 roku zycia? Jako
    > rezerwista?

    Wtedy już WKU nie będzie Cię wzywać do odbycia zsw.

    > A czy w czasie kiedy jestem wymeldowany moge byc posiadaczem
    > konta bankowego, samochodu w pl?

    Te sprawy reguluje prawo bankowe i wewnętrzne regulaminy banku. Patrz dział
    konta i lokaty dla nierezydentów.

    > Czy moge uczeszczac do szkoly? (zaoczna-wystarczy
    > stawiac sie raz na 2-3miesiace..)

    Oczywiście! Sporo cudzoziemców studiuje zaocznie w Polsce nie mieszkając tu
    na stałe. Regulamin studiów wyjaśnia szczegóły.

    > No, ale jesli sie nigdzie nie zamelduje, to nie bedzie problemu?

    Jeśli nie będziesz mieszkał w Polsce, lub przyjedziesz na chwilę (np. na
    święta) to nie będzie żadnego problemu.

    > PS. Czy to ten Rico z pmtg? :)

    Oooj, stare dzieje...... ;-)

    --

    Rico - antylepperyzm i antyradiomaryjność gwarantowane.
    "Majątek należy prywatyzować poprzez powszechne uwłaszczenie,

  • 12. Data: 2005-07-28 19:56:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ryszard Rączkowski wrote:

    > Ponieważ brytyjski pracodawca ma obowiązek opłacania zusu.

    Co proszę??

    Jak niby ma to zrobić? Albo inaczej - jak by go ZUS ścigał za
    nieopłacenie składek?

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 13. Data: 2005-07-28 22:17:44
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 28/07/2005 12:04, an wrote :

    > A tu.. za flaszke mozna zginac, wiec na jedno wychodzi ;-P

    > Nie.. raczej nie.., bo chcialbym tu jeszcze wrocic.. Tak btw jak sie ma
    > sprawa zmiany obwatelstwa z polskiego na uk? To tez jest do rozwazenia.., bo
    > to, co sie w tym kraju dzieje zaczyna mnie przerastac...

    Eee tam. Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma, co :-) Moim zdaniem
    narzekanie na chorobę Polski bierze się z nieprzyzwyczajenia do systemu
    rządów demokratycznych. System ten z samej swojej istoty ma charakter
    który dla zaangażowanego obserwatora wydaje się chory -- jednak to co
    jest określane jako "choroba" jest po prostu naturalną cechą ustroju i
    występuje niezależnie od szerokości geograficznej.

    Co do zasady w UK jako obywatel UE masz praktycznie takie same
    przywileje jak poddany brytyjski. Moim zdaniem nie warto. Podatki,
    ubezpieczenie społeczne, zdrowotne etc, będziesz płacił w UK. Nawet
    emeryturę od nich dostaniesz...
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the

  • 14. Data: 2005-07-28 23:34:40
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Ryszard Rączkowski wrote:

    > Ponieważ brytyjski pracodawca ma obowiązek opłacania zusu.
    > Wiem, że to chore ale tak stanowi prawo. Sprawa ta jest nagłaśniana czasem
    > w mediach, jako słuszna pazerność państwowego, przymusowego monopolu.

    Nieprawda.
    Dotyczy to osób, które pracują tymczasowo, sezonowo tudzież podobnie, a
    na stałe mieszkają w Polsce.
    Od reszty osób ZUS nie płaci bo co go jakaś tam Polska obchodzi.

  • 15. Data: 2005-07-28 23:38:30
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Ryszard Rączkowski wrote:

    > Będzie, jak przyjedziesz na dłużej, niż 2 dni. Teoretycznie.

    Nie.
    Jeśli udowodni, że na stałe mieszka za granicą.
    Wybroniłem od wojska chłopaka, który ma obywatelstwo polskie, ale na
    stałe mieszka w Bułgarii, a do polskie przyjechał na 5 lat na studia.
    Do wojska nie poszedł, mimo że WKU bardzo chciało.
    Przegrali na odwołaniu.

    > Wtedy już WKU nie będzie Cię wzywać do odbycia zsw.

    przneiesiony do rezerwy bez odbycia służby wojskowej, ponieważ nie będą
    gdzie mieli wysłać zawiadomienia, więc pewnie nigdy nie wyślą.
    Ale jakby się pofatygował z książeczką to by mu wbili.
    tylko po co drażnić wilka.

  • 16. Data: 2005-07-28 23:40:38
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki wrote:

> [...]
    > jest określane jako "choroba" jest po prostu naturalną cechą ustroju i
    > występuje niezależnie od szerokości geograficznej.

    Demokracja ma to do siebie, że nie ma zastosowania w Polsce, by my
    potrafimy się zjednoczyć tylko wówczas jak się nas trzyma krótko na
    uwięzi za mordę.
    Wystarczy się tak po historii przelecieć i wszystko będzie jasne.

> [...]
    > przywileje jak poddany brytyjski. Moim zdaniem nie warto. Podatki,
    > ubezpieczenie społeczne, zdrowotne etc, będziesz płacił w UK. Nawet

    rajt

  • 17. Data: 2005-07-31 09:13:26
    Od: "an" <n...@o...pl>

> [...]
    > gdzie mieli wysłać zawiadomienia, więc pewnie nigdy nie wyślą.
    > Ale jakby się pofatygował z książeczką to by mu wbili.

    Ale co by mi wbili?Fakt nieodbycia służby? Kiedy wogole mija ten okres
    "zagrożenia"? Z dniem ukończenia 28 roku zycia?

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2005-07-31 13:16:38
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    an wrote:

    > Ale co by mi wbili?Fakt nieodbycia służby? Kiedy wogole mija ten okres
    > "zagrożenia"? Z dniem ukończenia 28 roku zycia?

    dokładnie to co powiedziałem. Przeniesiony do rezerwy bez odbycia służby
    wojskowej.
    Podstawą jest ustawa, która mówi, że po jakimś tam roku życia do wojska
    się nie bierze i przenosi do rezerwy.
    Ile to w tej chwili wynosi nie wiem, trzeba zajrzeć, 28? 32?
    Inna data jest jak cię nie wzięli sami, a inna jak cię nie mogli wziąć
    bo się nie dałeś złapać.

  • 19. Data: 2005-08-01 17:01:28
    Od: "an" <n...@o...pl>

    Jeszcze takie pytanko:
    czy jeśli nie jestem zameldowany w Polsce, to czy w przypadku zatrzymania
    przez np. Policje (np. kontrola drogowa) będą jakieś problemy? Czy będzie
    zabawa w sprawdzanie jak długo jestem w Pl?

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2005-08-01 19:39:19
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 01/08/2005 19:01, an wrote :
> [...]
    > przez np. Policje (np. kontrola drogowa) będą jakieś problemy? Czy będzie
    > zabawa w sprawdzanie jak długo jestem w Pl?

    Niby po co? Jesteś obywatelem PL i możesz przebywać w Polsce jak długo
    chcesz. Kwestię dopełnienia obowiązku meldunkowego pomijam... Ale
    pamiętaj, że jako osoba bez stałego meldunku w Polsce mandaty płacisz
    jak cudzoziemiec -- gotówką na miejscu.