  • 1. Data: 2004-08-19 11:28:54
    Temat: Przeniesienie praw autorskich...
    Od: "Plutti" <redbat [USUŃ] @wp.pl>

    Witam
    zdobiłem grafikę dla sklepu internetowego i właściciel chce aby przeniósł
    prawa autorskie na niego. I teraz pytanie: czy to ma sens jeśli nie
    podpisywałem z nim żadnej umowy o prace, umowy zlecenia czy o dzieło??? I
    czy jeśli przeniosę prawa na niego to będę musiał w zeznaniu podatkowym
    uwzględnić to drobne wynagrodzenie za wykonanie grafiki?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-08-19 12:32:09
    Temat: Re: Przeniesienie praw autorskich...
    Od: "Fires" <f...@f...mail.pl>

    Użytkownik "Plutti" <redbat [USUŃ] @wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy jeśli przeniosę prawa na niego to będę musiał w zeznaniu podatkowym
    > uwzględnić to drobne wynagrodzenie za wykonanie grafiki?

    IMO - z punktu widzenia zleceniodawcy ma sens- robi sobie koszty.
    Podpisywanie umowy na papierze na dobra sprawe nie jest konieczne.
    Przeniesienie praw majątkowych pozwoli Ci zastosowac 50% kosztów uzyskania,
    co w praktyce oznacza, że zapłacisz (zapłaci za ciebie zleceniodawca) ok 10%
    kwota na poczet podatku.

    Fires

  • 3. Data: 2004-08-19 14:03:01
    Od: "Plutti" <redbat [USUŃ] @wp.pl>

> [...]
    uzyskania,
    > co w praktyce oznacza, że zapłacisz (zapłaci za ciebie zleceniodawca) ok

    czyli w PIT za rok 2004 bede musiał uwzględnić to wynagrodzenie (np. 100zł)
    jako "inne przychody" a koszty uzyskania przychodu to 50zł? I na podstawie
    jakiego dokumentu bede ja albo on mógł wpisać to w koszty? Sorry za głupie
    pytania ale jak widać "nie jestem w temacie".
    Aha, Zleceniodawca chce aby przesłac mu oswiadczenie o przeniesieniu praw
    autorskich e-mailem :-/ -mozna tak?!!?

  • 4. Data: 2004-08-19 14:26:03
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Plutti wrote:

    > Aha, Zleceniodawca chce aby przesłac mu oswiadczenie o przeniesieniu
    > praw autorskich e-mailem :-/ -mozna tak?!!?

    Nie - wyłącznie na piśmie