  • 1. Data: 2002-08-21 11:42:46
    Temat: Przelew bankowy - pomyłka konta PILNE
    Od: "Tommy" <d...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam nieciekawa sytuacje okazalo sie ze na moje konto przelal ktos pomylkowo
    pieniadze.
    Pieniadze juz wyplacilem z konta i ich nie mam. Przelewow dostaje duzo takze
    nie zauwazylem tego. Zadzwonila Pani z banku z ta mila informacja, tak do
    tej pory o tym bym nie wiedzial. Chcialbym sie dowiedziec czy oni teraz maja
    prawo mnie za to scigac i zebym zwrocil pieniadze ?
    jesli tak to jaki mam termin co ja mam teraz zrobic bylem pewny ze to moje i
    juz poczynilem wydatki.
    prosze o porade bo czasu mam nie duzo i jutro bedzie ta Pani dzwonic, a
    chcialbym wiedziec jakie mam prawa.

  • 2. Data: 2002-08-21 12:26:44
    Temat: Re: Przelew bankowy - pomyłka konta PILNE
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik Tommy <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ajvuan$7cr$...@n...tpi.pl...
> [...]
    pomylkowo
    > pieniadze.
    > Pieniadze juz wyplacilem z konta i ich nie mam. Przelewow dostaje duzo

    Poczytaj umowę dot. prowadzenia konta.
    Najpewniej bank ma prawo obciążyć twoje konto kwotą, którą ci omyłkowo
    przelał. Jeśli powstanie debet to musisz go wyrównać.

    Alek

  • 3. Data: 2002-08-21 12:30:16
    Od: "Grzegorz" <f...@p...com>

    "Tommy" <d...@p...onet.pl> napisał(a) tak:

    > Pieniadze juz wyplacilem z konta i ich nie mam. Przelewow dostaje duzo
    takze
    > nie zauwazylem tego.

    Jak masz tak dużo przelewów to nie zauważysz też jak Ci zabiorą co nie
    Twoje.

    > prosze o porade bo czasu mam nie duzo i jutro bedzie ta Pani dzwonic, a
    > chcialbym wiedziec jakie mam prawa.

    Pomyśl trochę o prawach osoby, która przez tę pomyłkę nie dostała swojej
    kasy.

    Grzegorz

  • 4. Data: 2002-08-21 12:35:30
    Od: Marcin <stern@im_Himmel.de>

    Tommy wrote:

    > Witam
    >
    > Mam nieciekawa sytuacje okazalo sie ze na moje konto przelal ktos pomylkowo
    > pieniadze.

    on źle przelał, czy bank źle zaksięgował?

    > prosze o porade bo czasu mam nie duzo i jutro bedzie ta Pani dzwonic, a
    > chcialbym wiedziec jakie mam prawa.

    hmmm,

    ja bym się bronił:

    art 409 k.c.: (z przepisów o bezpodstawnym wzbogaceniu)

    "Obowiązek wydania korzyści lub zwrotu jej wartości wygasa, jeżeli ten,
    kto korzyść uzyskał, zużył ją lub utracił w taki sposób, że nie jest już
    wzbogacony, chyba że wyzbywając się korzyści lub zużywając ją powinien
    był liczyć się z obowiązkiem zwrotu."

    udowodnij tylko, że nie powinieneś był liczyć się z obowiązkiem zwrotu
    pieniędzy i masz problem z głowy - ale łatwe to nie będzie :(

    --
    OE, IE RULEZ!!!
    Niech żyje i trwa

  • 5. Data: 2002-08-21 12:37:16
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

    > Pomyśl trochę o prawach osoby, która przez tę pomyłkę nie dostała swojej
    > kasy.

    Pan chyba raczy zartowac !!!
    Osoba prywatna nie mogla zle wyslac przelewu gdyz musialby wpisac rowniez
    pomylkowo poprawane imie i nazwisko itp

    Zawinil bank ksiegujac operacje nie prawidlowo i nalezy go skubac jak sie
    tylko da ... oni litosci nie maja jesli hcodzi o takie sprawy ... a osoba
    ktora nie dostala kasy mimo iz ina osoba jej wyslala powinna tez zaskarzyc
    bank choc podejzewam ze ta osoba juz dsawno ma pieniadze na koncie i teraz
    chca tylko dozyskac ta kase od osoby ktora nie powinna ich na konto dostac

    AndY

  • 6. Data: 2002-08-21 12:48:27
    Od: Marcin <stern@im_Himmel.de>

    AndY wrote:

    > Pan chyba raczy zartowac !!!
    > Osoba prywatna nie mogla zle wyslac przelewu gdyz musialby wpisac rowniez
    > pomylkowo poprawane imie i nazwisko itp

    niekoniecznie - kilka banków przyznało nieoficjalnie, że często
    sprawdzane jest tylko czy dane konto istnieje, jeśli tak - środki są na
    nim księgowana

    --
    OE, IE RULEZ!!!
    Niech żyje i trwa

  • 7. Data: 2002-08-21 13:32:30
    Od: "Tommy" <d...@p...onet.pl>

    > on źle przelał, czy bank źle zaksięgował?

    tego wlasnie nie wiem, to chyba bedzie mialo decydujace znaczenie ?
    jesli bank to oni powinni poniesc kare za bledne ksiegowanie tylko jak to
    sprawdzic
    przeciez prawdy raczej nie powiedza. dodam ze jest to mBank

> [...]
    >
    > udowodnij tylko, że nie powinieneś był liczyć się z obowiązkiem zwrotu
    > pieniędzy i masz problem z głowy - ale łatwe to nie będzie :(

    no wlasnie ja te pieniadze juz wydalem na dalsza inwestycje, a jesli
    przegram sprawe
    to oni powinni to jakos rozlozyc na raty ? wogole mi sie to nie podoba czego
    ja mam
    odpowiadac za kogos pomylke...

  • 8. Data: 2002-08-21 13:50:51
    Od: Marcin <stern@im_Himmel.de>

    Tommy wrote:

    > tego wlasnie nie wiem, to chyba bedzie mialo decydujace znaczenie ?

    niekoniecznie
    pytanie jak wykazać, że nie musiałeś się liczyć z obowiązkiem zwrotu.
    Jeśli np. jesteś programistą, udostępniłeś program w sieci i napisałeś,
    że chętni mogą wpłacać dowolne kwoty na Twoje konto,
    to byłoby raczej łatwe,
    jeśli masz X przelewów miesięcznie, często od nieznanych Ci osób z
    jakiegoś innego tytułu to też,
    sam rozstrzygnij, czy gdybyś zauważył ten wpływ,
    to wiedziałbyś, że to nienależne świadczenie,
    czy też mógłbyś przypuszczać, że pieniądze ci się należą

    > jesli bank to oni powinni poniesc kare za bledne ksiegowanie tylko jak to
    > sprawdzic

    poprosić o pokazanie dyspozycję przelewu

    > dodam ze jest to mBank

    a mBank :), ja tam ich lubię,
    nie pomylili się ani razu

    > no wlasnie ja te pieniadze juz wydalem na dalsza inwestycje, a jesli
    > przegram sprawe
    > to oni powinni to jakos rozlozyc na raty ?

    teoretycznie nie, ale zawsze można się dogadać,
    im się bardziej opłaci jeśli spłacisz to w ratach,
    niż bawićsięw sprawę sądową komornika etc,
    tym bardziej jesli to banku pomyłka

    pozdrowienia

    --
    OE, IE RULEZ!!!
    Niech żyje i trwa

  • 9. Data: 2002-08-21 16:20:47
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Tommy" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przegram sprawe
    > to oni powinni to jakos rozlozyc na raty ? wogole mi sie to nie podoba

    Niestety we wszystkich bankach jest taki punkt w regulaminie, że klient ma
    obowiązek sprawdzać zgodność salda.
    Ty tego nie zrobiłeś.
    Gdyby Twoje dane się zgadzały, mogłeś podejrzewać, że to są Twoje pieniądze,
    ale zapewne nie czytałeś i ucieszyłeś się, że saldo takie duże nie wiadomo
    skąd.

    Pieniądze zostaną Ci zdjęte, w drodze porozumienia - uzgodnicie sposób
    zwrotu akceptowalny dla obu stron.
    Przed żadnym sądem nic nie wskórasz, ale próbować możesz
    O jakiej kwocie rozmawiamy ? Wystarczy na zatrudnienie adwokatów przez wiele
    miesięcy ???

  • 10. Data: 2002-08-21 16:52:56
    Temat: Odp: Przelew bankowy - pomyłka konta PILNE
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik Tommy <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ak04og$f5q$...@n...tpi.pl...

    > dodam ze jest to mBank

    Ups... To ja Ci wspolczuje... juz mialam nieciekawe przejscia z tym bankiem.

    Kania