  • 1. Data: 2002-08-21 07:59:03
    Temat: rozwód a miaszkanie
    Od: "Grindż" <a...@b...gnet.pl>

    Witam.

    Mam pytanie następujące - czy po rozwodzie bez orzekania podziału majątku
    komornik za ew. długi żony może wejść na hipotekę mieszkania (będącego
    własnością wspólną) do pełnej wysokości jego wartości, czego się obawiam,
    czy tylko do połowy wartości przypadającej na żonę? Zawsze jak morze być
    lepiej albo gorzej to jest gorzej, ale czy tym razem też?

    Pozdr,
    Grindż

  • 2. Data: 2002-08-21 14:18:54
    Temat: Odp: rozwód a miaszkanie
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Grindż <a...@b...gnet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ajvh7r$k3t$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > czy tylko do połowy wartości przypadającej na żonę? Zawsze jak morze być
    > lepiej albo gorzej to jest gorzej, ale czy tym razem też?

    Dlaczego do połowy ? nawet jeśli dojdzie do podziału to tak wejdzie do
    pełnej wysokości niby dlaczego inaczej...Majątek wspólny ...

    Sandra

  • 3. Data: 2002-08-21 16:03:06
    Temat: Re: rozwód a miaszkanie
    Od: "Castrol" <j...@p...onet.pl.wywalto>

    > Dlaczego do połowy ? nawet jeśli dojdzie do podziału to tak wejdzie do
    > pełnej wysokości niby dlaczego inaczej...Majątek wspólny ...

    Tylko ze po rozwodzie malzonkow nie ma juz wspolnoty majotkawej, kazdy z
    nich dostaje polowe wspolnego majatku i moze nim dysponowac

  • 4. Data: 2002-08-21 16:33:56
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Castrol <j...@p...onet.pl.wywalto> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ak0dms$gqj$...@n...onet.pl...
    > Tylko ze po rozwodzie malzonkow nie ma juz wspolnoty majotkawej, kazdy z
    > nich dostaje polowe wspolnego majatku i moze nim dysponowac

    Odpowiedzialność po ustaniu wspolności majątkowej za zobowiązania ,które są
    następstwem czynności prawnej dokonanej przez oboje małżonków zgodnie z
    zasadami prawa cywilnego ponoszą oboje małżonkowie czyli ponoszą
    odpowiedzialnosc za powstały dług . Wierzyciel po ustaniu wspolnosci będzie
    żądał zaspokojenia swojej wierzytelności w całości lub w części od obojga
    lub od każdego z osobna. Gdy jeden małżonek zaspokoi wierzyciela to zwolni
    drugiego małżonka od odpowiedzialności / art.366 k.c/

    Wierzytelność zabezpieczona rzeczowo może zostać zaspokojona z całego
    majątku. Ponadto może szukać zaspokojenia z rzeczy obciążonej hipoteką lub
    zastawem i obojętnie czy rzecz znajduje sie w majątku podległym przepisom o
    wspolnosci w czesciach czy tez po dokonanym podziale rzecz przypadla jednemu
    z małżonków który dłużnikiem np. nie jest .

    Poniewaz z odp. rzeczowej wynika uprawnienie zaspokojenia sie z tej rzeczy .

    Sandra

  • 5. Data: 2002-08-23 10:22:54
    Od: "Grindż" <a...@b...gnet.pl>

> [...]

    > następstwem czynności prawnej dokonanej przez oboje małżonków zgodnie z
    > zasadami prawa cywilnego ponoszą oboje małżonkowie czyli ponoszą

    Dzięki za obszerny komentarz. Piszesz "następstwem czynności prawnej
    dokonanej przez _oboje_ małżonków". Czy to jest deska ratunku? Mnie nie
    chodzi o długi teraźniejsze, tylko o ewentualnie przyszłe, powstałe już po
    rozwodzie - np. jak żona sobie z kochankiem po rowodzie narobi długu a
    mieszkanie jest wspólne bo nie było podziału. Co wtedy?

    Dzięki i pozdrawiam,
    Grindż

  • 6. Data: 2002-08-23 14:22:08
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Grindż <a...@b...gnet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ak52di$1b6$...@n...tpi.pl...
    > rozwodzie - np. jak żona sobie z kochankiem po rowodzie narobi długu a
    > mieszkanie jest wspólne bo nie było podziału. Co wtedy?

    Za takie zobowiązania j.w. po ustaniu małżeńskiej wspólności majątkowej
    odpowiada osobiście ten małżonek ,który je zaciagnął...tak więc oczywiste
    jest,że w wypadku ,gdy małżonkowie wspólnie zaciągneli zobowiazania ,
    odpowiadają z tego tytylu jako współdłużnicy... Za zaciągniete zobowiazania
    ,długi /kredyty itp./ z kochankiem będzie odpowiadała żona...

    Prawomocnie orzeczony rozwód, ma charakter konstutytywny i jest skuteczny
    tzn.,że w nastepstwie jego wydania ustaje stosunek prawny małżeństwa a także
    automatycznie przestaje istniec ustrój małżeńskiej wspólności majątkowej.
    Chyba juz jest to jasne jeśli nie prosze o dalsze pytania...

    Sandra

  • 7. Data: 2002-08-23 15:25:08
    Od: "Grindż" <a...@b...gnet.pl>

    > Chyba juz jest to jasne jeśli nie prosze o dalsze pytania...

    Bardzo dziękuję za informacje. Ale jak ja bym Ciebie tak po chłopsku
    zapytał: co komornik może zrobić z mieszkaniem, jeżeli po rozwodzie dalej
    oboje jesteśmy w nim zameldowani na pobyt stały, jest po rozwodzie ale
    podziału majątku nie ma, długi robi żona, oczywiście też już po rozwodzie -
    czy komornik wejdzie na hipotekę mieszkania czy nie? Wolałbym, żeby się
    wtedy hm.... zaspokajał indywidualnie z moją byłą :-)

    Sorry, jeżeli to dla ciebie za proste pytania, i wstyd mi, że nie
    zrozumiałem odpowiedzi na tyle, na ile bym chciał, ale nie jestem w te
    klocki tak dobry jak Ty.

    :-)

    Pozdrawiam,
    Grindż

  • 8. Data: 2002-08-23 16:35:24
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Grindż <a...@b...gnet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ak5k3v$gsl$...@n...tpi.pl...
    -
    > czy komornik wejdzie na hipotekę mieszkania czy nie?

    wejdzie :-) wierzyciel może żadać zaspokojenia z rzeczy obciążonej
    hipoteką ... kapewu ? :-))) ale odn. waszych zobowiązań a nie kochanka
    /kochanka długi nie mogą być zaspakajane z waszego majątku/ ale długi twojej
    żony tak i tu czeka cie wtedy długi proces by wykazać,że to są długi
    zrobione z miłości do jej lubego / proces z byłą / .
    I tu proponowałabym zrobić podział majątku wtedy będziesz mógł dożyć do
    Twoich dzisiejszych marzeń by komornik cyt. " zaspokajał indywidualnie z
    moją byłą :-) " nie wiem czy to zrozumiale :-) ale mi sie tez zaczelo
    troszeczke :-)))

    Sandra

  • 9. Data: 2002-08-26 06:58:34
    Od: "Grindż" <a...@b...gnet.pl>

    > wejdzie :-)

    No to mam problem. :-( Podobno mieszkania w bloku podzielić się nie da, bo
    warunkiem dokonania podziału jest m. in. oddzielnie wejście? Czy można to
    jakoś obejść i podzielić takie mieszkanie?

    Kurde, ożenić się łatwo, ale jak się przy tym nie pomyśli odrobinę, to
    masakra.... :-(

    Pozdr,
    Grindż

  • 10. Data: 2002-08-26 12:26:16