    From: Falkenstein <f...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przekręt w majestacie prawa
    Date: Thu, 08 Jul 2004 12:33:48 +0200

    Dnia Thu, 8 Jul 2004 12:20:55 +0200, szerszen <s...@t...pl> napisał:

    > Użytkownik "Falkenstein" <f...@p...fm> napisał w wiadomości

    > a np to ze przed przyjeciem wniosku osoba odpowiedzialna za ich
    > przyjmowanie
    > sprawdza czy juz inny wniosek nie wplynal i czy one ze soba nie koliduja

    sprawdza. i co z tego. Nie można odmówić przyjęcia wniosku wyłącznie z
    tego powodu, że wpłynął już kolidujacy z nim.

    > inna sprawa to np ograniczenie tylko do jednego wniosku dziennie, nie ma
    > ich znowu az tak duzo aby to sprawialo szczegolny problem

    Dobra.
    Poniedziałek - sprawdzam KW
    Wtorek - wniosek o wpis hipoteki. Wysłany w poniedziałek po południu
    wpływa do sądu z poranna pocztą i trafia do wydziału koło 10 rano. Razem z
    moim wnioskiem o wpis mnie złozonym o 9 rano na biurze podawczym. Zgodnie
    z zasadą jeden wniosek dziennie rozpatrywany jest wniosek o wpis hipoteki,
    bo wpłynął wcześniej. Mój wniosek rozpatrywany jest we środę. I co ja na
    tym zyskuję? Nic. Co to zmienia w stosunku do zasady rozpoznawania
    wniosków w kolejności wpływu?

    > mamy XXI wiek i komputery w gownianym accesie mozna sobie stwozyc bazke
    > ktora pozwoli nad tym zapanowac i uchronic przed takimi przekretami

    Możesz się zdziwić, ale księgi wieczyste w większości przypadków są
    obecnie komputerowe. Papierowe księgi wypełniane atramentem to obecnie
    relikt przeszłości (ale fajnie się je czyta).
    Aha, i co niby zmienić ma baza danych w przypadku, gdy tego samego dnia
    trzykrotnie ktoś sprzeda to samo mieszkanie?

    > kolejna sprawa to mozliwosc bezbolesnego rozwiazania umowy czy wycofania
    > sie z niej w takim wypadku jak tu opisywany

    Jest. Wystarczy umieścić odpowiedznią klauzulę w umowie notarialnej.
    Zastrzec, że np zapłata nastąpi dopiero po uzyskaniu wpisu do KW.

    > to wszystko na goraco a jakby ktos komu zalezy usiadl i pomyslal to
    > jeszcze
    > na pare pomyslow by wpadl

    to na pewno. A odrobina wiedzy na temat prawa i procedury
    wieczystoksięgowej też by się przydała.

    --
    Falkenstein
    Sprawiedliwość jest podobno najwyższym dobrem Rzeczypospolitej