eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrzejście na czerwonym świetle a zasada wyższej konieczności › Re: Przejście na czerwonym świetle a zasada wyższej konieczności
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przejście na czerwonym świetle a zasada wyższej konieczności
    Date: Sat, 23 Feb 2013 20:33:54 +0100

    news:kgavde$ru2$1@news.task.gda.pl...
    > Raczej nie.

    Ale sąd może przekonać, że upewnił sie, iż nikomu to nei zagraża i sądzę,
    że w niektórych wypadkach da sie pouczenie wynegocjować.

    > Bez sensu. Nawet gdyby to była prawda (a nie jest i nie będzie), ak tata
    > biegnie z lekami do umierającego, to szybko przyjmuje mandat, albo
    > ucieka, a nie dyskutuje z policjantami. Albo dzwoni po pogotowie.

    Bo argument bez sensu z tymi lekami. Ale, jakby powiedział, że uciekał
    przed facetem, który miał nóż, ale na widok policjantów uciekł? Tu już sąd
    mógłby różnie na to spojrzeć, zwłaszcza, gdyby ktoś sie tam faktycznie
    kręcił przykładowo. Sam pomysł z wyższą koniecznością nie jest utopijny,
    tylko trzeba sensownie to uzasadnić. Leki nie są dobrym pomysłem, bo na
    miejscu policjantów delikwenta wsadziłbym na pokład, na sygnałach odstawił
    do domu, ale na miejscu zweryfikował, czy jest tam faktycznien jakieś
    umierajace dziecko. I znam taki przypadek z życia. Skończyło się wnioskiem
    o ukaranie do sądu z uzasadnieniem, że facet próbował wprowadzić
    policjantów w błąd i możliwy do nałozenia mandat wydaje się karą zbyt niską
    w stosunku do zagrożenia. Z tym, ze chodziło akurat o przekroczenie
    prędkości przez lekarza, który tłumaczył, ze do chorego jedzie, a jechał do
    knajpy.