  • Data: 2005-01-23 22:10:51
    Temat: Re: Proszę! pomóż!Alimenty dla byłej żony?
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Roman Durlak wrote:
    > Pare lat wstecz zasądzono na korzyść byłej żony alimenty. Byłem ponownie
    > żonaty i mieliśmy 2 córki aktualnej żony na wychowaniu. W sądzie
    > usłyszałem, że nie mam obowiązku utrzymywać dzieci żony i zasądził alimenty
    > dla byłej małżonki.Jakoś radziliśmy sobie do czasu mojej choroby, a od
    > grudnia 2004 roku jestem rencistą. Na utrzymaniu mam żonę (bezrobotna) i
    > córkę, ucząca się na studiach zaocznych, również bez pracy. Chcę założyć
    > sprawę o zaniesienie obowiązku alimentacyjnego wobec byłej żony. Możę ktoś
    > kompetentny podpowie mi, czy jest szansa wygrania sprawy? jak poprowadzić tę
> [...]

    Po pierwsze, skoro nastąpiła nadzwyczajna zmiana Twojej sytuacji
    (potwierdził to nawet organ przyznający renty), to aż dziw, że jeszcze
    nie zgłosiłeś się do sądu. W końcu alimenty są zależne także od Twoich
    możliwości zarobkowych. Zrób to zatem jak najszybciej.

    Po drugie, w tej sytuacji możesz wnioskować o zwolnienie Cię z kosztów
    procesowych.

    --
    MArta
    m...@N...pl