  • 1. Data: 2012-02-21 09:00:25
    Temat: Prośba o radę
    Od: "M@T" <f...@...p.a.m.poczta.fm>

    Witam
    Na forum pojawił się wątek
    http://czersk.naszemiasto.pl/forum/watek/799527,614,
    fwid,fkid.html
    Mijscowość mała, wszyscy się znają i wiadomo.
    Sam w niedziele zgłosiłem nadużycie. Rodzice pomówionej dziewczyny
    wielokrotnie zgłaszali mailowo i porzez zgłoś nadużycie do dziś, jak widać,
    brak efektu. Google poindeksowało przez pare lat bedzie pamiętać.
    Rodzice zgłosili sprawę na policji - policja odmówiła wszczęcia
    jakiegokolwiek postępowania.
    Cóż czynić dalej?

    Czy takie sprawy zgłasza się do prokuratury, czy sprawę oddaje się do sądu
    (przeciwko osobie, który taki wpis zamieściła, czyli komu ??)?
    Czy można wytoczyć sprawę portalowi, za to, że nie chcą usunąć wątku (portal
    duży, pewno szanse niewielkie)?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-02-21 09:06:52
    Temat: Re: Prośba o radę
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-02-21 10:00, M@T pisze:
> [...]

    > sądu (przeciwko osobie, który taki wpis zamieściła, czyli komu ??)?
    > Czy można wytoczyć sprawę portalowi, za to, że nie chcą usunąć wątku

    Prokuratura. Poradzi sobie i z portalem i z nadawcą.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 3. Data: 2012-02-21 09:35:36
    Od: "jerzy.n" <d...@p...fm>

    Użytkownik "M@T" <f...@...p.a.m.poczta.fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > Sam w niedziele zgłosiłem nadużycie. Rodzice pomówionej dziewczyny
    > wielokrotnie zgłaszali mailowo i porzez zgłoś nadużycie do dziś, jak

    Policja ma jednostki nadrzędne gdzie można zgłaszać skargi na brak reakcji

  • 4. Data: 2012-02-21 10:01:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.02.2012 10:00, M@T pisze:
    > Witam
    > Na forum pojawił się wątek
    > http://czersk.naszemiasto.pl/forum/watek/799527,614,
    fwid,fkid.html
    > Mijscowość mała, wszyscy się znają i wiadomo.

    No to powinni wiedzieć, że to bzdura, nie?

    > Sam w niedziele zgłosiłem nadużycie. Rodzice pomówionej dziewczyny
    > wielokrotnie zgłaszali mailowo i porzez zgłoś nadużycie do dziś, jak
    > widać, brak efektu.

    Tę niedzielę? 19 lutego 2012 roku? To ile minęło? Ledwie jeden pełny
    dzień roboczy.

    > Google poindeksowało przez pare lat bedzie pamiętać.
    > Rodzice zgłosili sprawę na policji - policja odmówiła wszczęcia
    > jakiegokolwiek postępowania.

    I prawidłowo, bo pomówienia są ścigane z oskarżenia prywatnego, a nie z
    urzędu.

    > Cóż czynić dalej?

    Poczekać na reakcję.

    > Czy takie sprawy zgłasza się do prokuratury, czy sprawę oddaje się do

    Nie.

    > sądu (przeciwko osobie, który taki wpis zamieściła, czyli komu ??)?
    > Czy można wytoczyć sprawę portalowi, za to, że nie chcą usunąć wątku
    > (portal duży, pewno szanse niewielkie)?

    A dlaczego twierdzisz, że nie chcą? Może po prostu korespondencja nie
    dotarła jeszcze do właściwej osoby.

    Na razie nie masz jeszcze dowodu, że jakakolwiek korespondencja dotarła
    do właściwej osoby.

  • 5. Data: 2012-02-21 10:05:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.02.2012 10:35, jerzy.n pisze:

    > Policja ma jednostki nadrzędne gdzie można zgłaszać skargi na brak
    > reakcji ...

    A jak wg. ciebie policja ma reagować na coś, co nie jest ścigane z
    urzędu, hmm?

  • 6. Data: 2012-02-21 10:06:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.02.2012 10:06, maruda pisze:

    > Prokuratura. Poradzi sobie i z portalem i z nadawcą.

    No i kolejny bezmyślny...

  • 7. Data: 2012-02-21 11:11:42
    Temat: Re: Prośba o rad
    Od: "ESD" <b...@e...biz.tm>

    > Prokuratura. Poradzi sobie i z portalem i z nadawcą.

    Pi...sz glupoty!
    Art 212 par 1 i 2 KK

    Pzdr
    ESD

  • 8. Data: 2012-02-21 11:15:56
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-02-21 12:11, ESD pisze:

    > Pi...sz glupoty!
    > Art 212 par 1 i 2 KK
    >
    > Pzdr
    > ESD

    Czyli sugerujesz, że pomówiony ma sobie zatrudnić Rutkowskiego, żeby ten
    przejrzał serwery tepsy w poszukiwaniu osoby, która pomówiła?

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda

  • 9. Data: 2012-02-21 11:24:40
    Od: "ESD" <b...@e...biz.tm>

    Nie - najmocniej Cie przepraszam. Zrozumialem, ze sugerujesz niemoznosc
    nadania tej sprawie biegu prawnego. Jesli jest to ewidentne pomowienie
    prokuratura ma obowiazek na mocy art. 212 scigania i ukarania sprawcy.

    Pzdr
    ESD

  • 10. Data: 2012-02-21 11:31:14
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-02-21 12:24, ESD pisze:
> [...]
    > nadania tej sprawie biegu prawnego. Jesli jest to ewidentne pomowienie
    > prokuratura ma obowiazek na mocy art. 212 scigania i ukarania sprawcy.

    Tnx. :) Przyjemnie się dyskutuje w takiej atmosferze. Chapeaux bas!

    A, czy nie zechciałoby Ci się przeguglać (przegrepować raczej) przez
    KPK, żeby wskazać przepis na podstawie którego prokuratura MA ten OBOWIĄZEK?

    Tzn też chętnie wyjaśniłbym sobie (... cudzym staraniem... :) ) kiedy
    prok. ma obowiązek, a kiedy może "odmówić wszczęcia".

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda