  • 1. Data: 2012-02-20 09:59:21
    Temat: Jak uniknąć kosztów spisu inwentarza przez komornika
    Od: "Janusz" <a...@n...pl>

    Jestem umówiony z notariuszem na podpisanie aktu dziedziczenia. Planuję
    przyjąć spadek z dobrodziejstwem inwentarza. (Dziedziczę spółdzielcze
    własnościowe prawo do lokalu.)
    Czy notariusz (lub sąd po zarejestrowaniu aktu dziedziczenia) może
    nakazać komornikowi sporządzenie spisu inwentarza?
    Chodzi mi o to, abym zabezpieczył się przed ewentualnymi długami, ale nie
    chcę ponosić kosztów sporządzenia spisu.

  • 2. Data: 2012-02-20 17:12:46
    Temat: Re: Jak unikn?? koszt?w spisu inwentarza przez komornika
    Od: spp <s...@g...pl>

    On 2012-02-20 10:59, Janusz wrote:

    > Czy notariusz (lub s?d po zarejestrowaniu aktu dziedziczenia) mo?e
    > nakaza? komornikowi sporz?dzenie spisu inwentarza?
    > Chodzi mi o to, abym zabezpieczy? si? przed ewentualnymi d?ugami, ale nie
    > chc? ponosi? koszt?w sporz?dzenia spisu.

    Dobre.... :(

    A kto inny niż Ty ma zapłacić za Twoje sprawy?
    Nawet jak spis zrobi komornik na polecenie sądu to kwotą sporządzenia
    obciązy własnie to prawo do lokalu czyli ... Ciebie. No i będzie musiał
    przeprowadzić egzekucję z masy spadkowej
    ... :(

    --
    spp

  • 3. Data: 2012-04-12 18:38:33
    Temat: Re: Jak unikn?? koszt?w spisu inwenta
    Od: "lysy05" <milcia1987@WYTNIJ_TOop.pl>

    witam!
    posiadam podobną sytuacje . chciała bym pyrzyjąc spadek z dobrodziejstwem . sprawa
    wygląda tak że zmarły zostawił długi do natychmiastowego uregulowania typu woda prąd
    i podatek ( koszt wszystkiego to ok 3000 i jak nie więcej bo bez odsetek karnych
    oraz ponaglenia komornicze które wygrzebaliśmy z dna szafy). ze względu na to że
    mieszkaliśmy (i mieszkamy nadal)ze zmarłym przychodzą do nas o natychmiatowa
    spłate(mimo że nie wiedzieliśmy o zadłużeniach ale to raczej mało kogo obchodzi )
    .zakładamy sprawe o nabycie spadku jest mama i rodzeństwo , ja chce przyjąc z
    dobrodziejstwem jak już wspomniałam i faktem że opłacam rachunki bierzące czy jest
    możliwość uniknięcia zapłaty za spis tytułem uregulowania zaległości zmarłego i
    trudną sytuacją materialną rodziny?