  • Data: 2004-07-02 14:07:53
    Temat: Re: Programy komputerowe - faktura jest, licencji brak.
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2004-07-02 15:48, Catbert rzecze:
    > Kontrola bada np. czy stojąca w firmie kserokopiarka za 200 tys. została
    > zakupiona i jest w ewidencji, czy tak sobie stoi. Nie bada natomiast,

    Wiele miałem już kontroli i jeszcze nigdy się nie spotkałem z taką
    formą dociekliwości.

    > Natomiast fakt, że firma ma serwer na 50 stanowisk i żadnych papierów,
    > tylko dysk instalacyjny ma znaczenie.

    Ale konkretnie to niby jakie?

    > Słusznie, dlatego bada się, czy to, czego ktoś używa jest jego, czy też
    > jest aktywem przywłaszczonym.

    No to niech sobie badają! Stwierdzają, że ma oryginalną płytkę i wszystko
    na ten temat. No chyba, że ktoś twierdzi, że egzemplarz programu, który posiadam
    został mu ukradziony przeze mnie.
    No to wtedy niech to udowania, że to jego i zostało ukradzione.
    Ale chyba nie o takiej sytuacji tu gaworzymy, prawda?

    > DVD: ja mam kopie legalną, kto inny nie - posiadanie nośnika "oryginału"
    > wystarczy, bo kto inny ma kopię, więc bez problemu można mu wykazać brak

    Z programem tak samo - nie ma oryginalnej kopii to nie ma programu.
    Może sobie tyłek podcierać "licencjami", naklejkami i fakturami, ale go...
    nie ma!

    > Jeżeli np. oryginał CD przyniesiony został do firmy przez złodzieja, a
    > teraz ta firma chce nim "zapłacić" - to pewnie prawowity właściciel tej
    > płyty być może korzysta z programu nie mając świadomości, że nie ma już
    > nośnika.

    A to już jego problem, nie tego kto nabywa ten CD w dobrej wierze.

    > Byłoby więc tak, że do jednej licencji przypisanych byłoby
    > dwóch uzytkowników, a jeden byłby bezprawnym.

    Byłby jeden - właściel tego CD.

    > Fizyczne władanie rzeczą nie czyni nikogo właścicielem - jest to

    Domyślnie czyni. Można zaś wykazać, że tak nie jest.

    > Soft przyszedł z zewnatrz - jaki tu dowód wewnętrzny? Widzę, że czeka
    > dłuższa lektura - Ustawa o rachunkowości - idze weekend - polecam.

    Znam ją. Sporządza papierek i wciąga do ewidencji. Proste jak drut.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek