eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoProblem zaginięcia przesyłki niepoleconej › Re: Problem zaginięcia przesyłki niepoleconej
  • Data: 2007-02-01 21:03:49
    Temat: Re: Problem zaginięcia przesyłki niepoleconej
    Od: Mutak <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "Mutak" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    > news:eptcqb$7sg$1@nemesis.news.tpi.pl...
    >
    >> A jeśli przesyłka nie była paczką, lecz zwykłym listem, na który nie
    >> ma żadnego potwierdzenia? Czy w takiej sytuacji odpowiedzialność
    >> ponosi sprzedający? Wszak to kupujący wybrał formę przesyłki, która
    >> wyklucza wszelkie potwierdzenia nadania. Zresztą czy kupujący nie musi
    >> udowadniać, że nie odebrał przesyłki? W tym wypadku jest to równie
    >> niemożliwe jak udowodnienie wysłania....
    >
    > Rzecz w tym, że zgodnie z art. 6 kc "Ciężar udowodnienia faktu spoczywa
    > na osobie, która z faktu tego wywodzi skutki prawne". To sprzedający
    > musi dowieść, że wysłał.

    Ale jak w tym przypadku dowieść, że przesyłkę wysłano, skoro Poczta
    Polska nie rejestruje w jakikolwiek sposób listów zwykłych? Z listem
    poleconym nie byłoby problemu, jednak kupujący wybrał zwykły list.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1