  • 1. Data: 2002-04-02 17:29:21
    Temat: Problem z ratami w Lukasie
    Od: "Tomek" <t...@p...onet.pl>

    Czy mógłby mi ktoś poradzić co mam teraz zrobić.
    Ponad miesiąc temu skradziono mi portfel z dokumentami. min.dowód i prawo
    jazdy. Sprawę zgłosiłem na policję, jestem w trakcie wyrabiania nowych
    dokumentów i myślałem ze wszystko już będzie dobrze. Aż tu nagle dzisiaj
    dostałem do płacenia raty w Lukasie na sumę ponad 5tys. zł. a nic nie
    kupowałem. Prawdopodobnie ktoś kupił coś na raty na moje dokumenty. Proszę o
    jakąś porade

    Tomasz

  • 2. Data: 2002-04-02 20:03:31
    Temat: Re: Problem z ratami w Lukasie
    Od: "WIDZI" <w...@i...net.pl>

> [...]
    > dostałem do płacenia raty w Lukasie na sumę ponad 5tys. zł. a nic nie
    > kupowałem. Prawdopodobnie ktoś kupił coś na raty na moje dokumenty. Proszę

    Jeśli zgłosiłeś zaraz po kradzieży i masz protokół z Policji to nie
    powinieneś mieć większego problemu.

  • 3. Data: 2002-04-07 09:26:48
    Od: "Tomek" <t...@p...onet.pl>

    Niestety kradzież dokumentów zgłosłem dopiero po kilku godzinach zanim ktoś
    już zdązył je wykozystać

  • 4. Data: 2002-04-08 12:53:44
    Od: e-RaGl <e...@w...pl>

    A podpis na umowie, może wyglšda jak Twój, ale przecież nie Ty podpisałeś, to
    nie może być dowód?
    Rafał.

  • 5. Data: 2002-04-08 13:37:24
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Apr 2002, e-RaGl wrote:

    >+ A podpis na umowie, może wyglšda jak Twój, ale przecież nie Ty podpisałeś, to
    >+ nie może być dowód?

    Badanie grafologiczne jest uznawane za dowód bądź ważną poszlakę.
    Nie, *ja* nie wiem czemu ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-04-08 13:40:22
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Mon, 8 Apr 2002, e-RaGl wrote:

    > A podpis na umowie, może wyglšda jak Twój, ale przecież nie Ty podpisałeś, to
    > nie może być dowód?

    Niestety:

    Art. 245 KPC. Dokument prywatny stanowi dowód tego, że osoba, która go
    podpisała, złożyła oświadczenie zawarte w dokumencie.

    Można obalić to domniemanie przeciwdowodem - np. ekspertyzą biegłego.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 7. Data: 2002-04-08 13:54:02
    Od: "Monika Gibes" <i...@p...wp.pl>

    Użytkownik Tomek <t...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a8p3m9$rni$...@n...tpi.pl...
    > Niestety kradzież dokumentów zgłosłem dopiero po kilku godzinach zanim
    ktoś
    > już zdązył je wykozystać

    Hmmmm.... A skąd wiesz dokładnie, kiedy zostały one wykorzystane? NA umowie
    ratalnej była dokładna godzina ?
    Poza tym, składając doniesienie o kradzieży podałeś przecież chyba godzinę
    wcześniejszą niż ta, którą akurat widziałeś na zegarze w komisariacie,
    prawda? Powienieneś podać faktyczną godzinę utraty dokumentów.

    Poza tym, nie martw się - niedawno mnie przytrafił się "kontakt ze
    złodziejem" - też straciłam dokumenty. Policjant, któremu zgłaszałam ten
    fakt, uspokoił mnie, że jestem "chroniona przez prawo" (przed użyciem moich
    dokumentów) od momentu, gdy komukolwiek powiedziałam o zdarzeniu (w moim
    przypadku było to od chwili, gdy wypadłam z własnego biura, wykrzykując cały
    znany mi zbiór wyrazów nieparlamentarnych) - wystarczy, jesli mam na to
    świadków.

    I pozostaje jeszcze kwestia tego, że umowę kredytową trzeba przecież
    podpisywać, a Ty nieczego chyba nie podpisywałeś ??
    Monika