  • 21. Data: 2008-02-10 17:02:40
    Temat: Re: Problem z odzyskaniem kaucji za wynajem
    Od: Piotr L <l...@g...com>

    On 10 Lut, 13:13, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    > Skoro w umowie była mowa o zapłacie ryczałtem za wynajem, to
    > roszczenia babci są nieuzasadnione.

    No właśnie, na pewno była ustna mowa między nami, że czynsz zawiera
    wszystkie media. Ale nie pamiętam czy taki zapis znalazł się w
    sporządzonej pisemnej umowie najmu (obawiam się, że nie). Czy z
    prawnego punktu widzenia zmienia to jakoś ocenę sytuacji?

  • 22. Data: 2008-02-10 19:18:14
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    A skąd wiesz, że nie było ciepło - poza subiektywnym wrażeniem najemcy?
    Pomiary legalizowanym termometrem zawieszonym 2 metry nad podłoga dokonane były?
    A może okna pootwierał, bo np. palił papierosy, czego mu wczesniej wynajmujaca w
    umowie zabraniała?
    Poza tym rozumiem, ze jesli nie miałby piecyka, to mógłby spalic właścicielki stół i
    krzesła, a kluczowym problemem
    byłby cel tego palenia?
    JaC

    -----

  • 23. Data: 2008-02-10 20:40:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " 666" <j...@w...eu> napisał w wiadomości

    Normalnym sposobem użytkowania lokalu jest mieszkanie w nim. Dogrzewanie
    się elektrycznym piecykiem wobec niedogrzania pomieszczenia nie jest
    nadużyciem normalnego użytkowania pomieszczenia. jakby tam zainstalował
    tokarkę i zaczął do niej czerpać prąd, to można by było się zacząć
    zastanawiać, czy ryczałt obejmuje również i ten prąd. Ale ogrzewanie tu nie
    ma nic do rzeczy.

    To, ze otwierał okno i z tego powodu było zimno trzeba by było właśnie
    udowodnić, gdyby właścicielka lokalu uparła się nie zwrócić na tej
    podstawie kaucji. Ale to na niej spoczywa obowiązek udowodnienia tego
    faktu, a nie na lokatorze, że tego nie czynił.

    Temperatura w pokoju miała by jakiekolwiek znaczenie, gdyby lokator
    dochodził roszczenia z tytułu niedogrzania pokoju. Ale on chce swojej
    kaucji, która się mu należy. Jeśli już koniecznie ktokolwiek miałby
    cokolwiek udowadniać, to właścicielka pokoju, że był on właściwie ogrzany.
    I to ona powinna mieć te wymyślne termometry, a nie lokator.

  • 24. Data: 2008-02-10 20:41:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr L" <l...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...

    Jeśli w umowie nie było mowy o tym, ze masz płacić osobno za prąd, to
    domniemywa się, że był ryczałt.

  • 25. Data: 2008-02-11 09:39:50
    Od: "Przemek M" <...@...a>

    Użytkownik "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> napisał w
    wiadomości news:foij9j$kjs$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Piotr L" <l...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...

    > <zmien serwer!>
    > Wynajmowałem pokój w domu jednorodzinnym. Właścicielką jest stara
    > babcia, ciężki przypadek do życia pod jednym dachem, z gatunku
    > dewotek.
    > </zmien serwer!>
    >
    > Jak babcia jest dewotka to ja podaj do sadu biskupiego.
    >
    > Powaznie mowie.
    >
    > sz.

    lub niech powie tej babci ze zadzwoni do radia Mryja i opowie o wszystkim na
    antenie i wszystkie jej znajome sie dowiedza, cala okolica bedzie gadac o
    tym i ze babcia bedzie sie smazyc w piekle.