  • 1. Data: 2004-07-09 08:06:26
    Temat: Premia i podstawa wynagrodzenia
    Od: "Arek Z" <a...@t...pl>

    Witam !
    Na początku powiem iż w poniższej sprawie byłem dwukrotnie w Państwowej
    Inspekcji Pracy i przy obu wizytach uzyskałem rozbieżne informacje co
    wprawiło mnie w niezłe zakłopotanie, ale od początku.

    Pracuję w firmie od ponad dwóch lat i firma zatrudnia ponad 20 pracowników.

    Gdy się zatrudniałem otrzymałem umowę na czas określony i wynagrodzenie
    1000 zł brutto + premia uznaniowa 450 zł. Po okresie roku otrzymałem drugą
    umowę przedłużającą okres zatrudnienia oraz załącznik (nie wiem jak go
    nazwać chyba angaż) zwiększający moje wynagrodzenie z tym że był tam zapis
    kwota wynagrodzenia brutto przed podwyzką 1450zł i kwota po podwyżce 1600zł.
    Po kilku miesiącach otrzymałem drugi "angaż" z zapisem kwota wynagrodzenia
    brutto przed podwyzką 1600zł po podwyżce 1750zł.
    Jakieś 2 miesiące temu otrzymałem karę upomnienia oraz pozbawiono mnie
    części premii w wyskosci 150 zł.

    28 czerwca otrzymałem wypowiedzenie warunków umowy z zapisem że zmiany w
    nim zawarte np. wynagrodzenie zostało ponownie rozbite na wynagrodzenie
    zasadnicze 1000zł oraz nagroda uznaniowa 750zł brutto, wchodzą w życie od
    dnia 1 sierpnia 2004r z dopiskiem że jeżeli przed upływem połowy okresu
    wypowiedzenia tj 15 lipca 2004r nie złoże oświadczenia o odmowie przyjęcia
    nowych warunków umowy o pracę, będzie to równoznaczne z wyrazeniem zgody na
    proponowaną zmiane warunków umowy.

    5 kwietnia złożyłem oświadczenie o odmowie przyjęcia warunków umowy o
    pracę.

    Tak wygląda sytuacja i teraz pytania które mnie nurtują i prosiłbym o
    możliwie rzetelną odpowiedź:

    1.) Czy pracodawca MUSIAŁ wypłacać mi premię?
    2.) Jeśli otrzymywałem angaże z wynagrodzeniem brutto to była to podstawa
    czy była to zbita podstawa i premia ?
    3.) Czy kara nałożona na mnie (było to już po tych angażach) była zgodna z
    prawem i czy moge sie ubiegać o zwrot tych pieniedzy?
    4.) Kiedy następuje koniec wypowiedzenia czyli koniec mojej pracy w tej
    firmie?
    5.) Jakiej wysokości odprawę otrzymam ?

    Dodam jeszcze że pracodawca stosował wobec mnie szeroko pojęty mobbing .

    Jest to sperawa dość pilna i proszę o rzetelne odpowiedzi.
    DZIĘKI

  • 2. Data: 2004-07-09 09:50:30
    Temat: Odp: Premia i podstawa wynagrodzenia
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    1.) Czy pracodawca MUSIAŁ wypłacać mi premię?

    trudno orzec, ale jak to robił, to w czym problem

    2.) Jeśli otrzymywałem angaże z wynagrodzeniem brutto to była to podstawa
    czy była to zbita podstawa i premia ?

    Obojętne. Jak w tym "angażu" miałeś n.p. 1500 zł, to tyle mieli ci płacić,
    niezaleznie jak to nazywali

    3.) Czy kara nałożona na mnie (było to już po tych angażach) była zgodna z
    prawem i czy moge sie ubiegać o zwrot tych pieniedzy?

    A to zalezy coż takiego nabroiłeś

    4.) Kiedy następuje koniec wypowiedzenia czyli koniec mojej pracy w tej
    firmie?

    No pewnie 1 sierpnia

    5.) Jakiej wysokości odprawę otrzymam ?

    ha ha

    Dodam jeszcze że pracodawca stosował wobec mnie szeroko pojęty mobbing .

    to przykre

    brett

  • 3. Data: 2004-07-09 10:06:39
    Temat: Re: Premia i podstawa wynagrodzenia
    Od: "Arek Z" <a...@t...pl>

    > 1.) Czy pracodawca MUSIAŁ wypłacać mi premię?
    > trudno orzec, ale jak to robił, to w czym problem

    chciałbym wiedzieć

    > 3.) Czy kara nałożona na mnie (było to już po tych angażach) była zgodna z
    > prawem i czy moge sie ubiegać o zwrot tych pieniedzy?
    >
    > A to zalezy coż takiego nabroiłeś
    Miałem prywatne pliki (nie programy) na firmowym komputerze

    > 4.) Kiedy następuje koniec wypowiedzenia czyli koniec mojej pracy w tej
    > firmie?
    >
    > No pewnie 1 sierpnia
    pracodawca poinformował mnie ustnie (powiedział że dostane to na piśmie) że
    pracuję tylko do 17 sierpnia
    > 5.) Jakiej wysokości odprawę otrzymam ?
    >
    > ha ha
    nie sądzę żeby to było śmieszne
    kodeks pracy mówi ze otrzymam dwumiesięczną pensję przy odprawie więc nie
    wiem jak to liczyć!!

    Arek

  • 4. Data: 2004-07-09 11:07:11
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    > chciałbym wiedzieć

    Jak bardzo cię to ciekawi to wnieś do sądu o ustalenie, tylko prawomocny
    wyrok ma moc autorytatywną.

    > Miałem prywatne pliki (nie programy) na firmowym komputerze

    No to pewnie na upomnienie się nadaje, kwestia jeszcze, czy formalności
    zostały zachowane, t.j. czy cie wysłuchał, zachował termin itp. Skoro jednak
    sięnie odwołałeś od tej kary, to i tak po ptakach

    > pracodawca poinformował mnie ustnie (powiedział że dostane to na piśmie)
    że
    > pracuję tylko do 17 sierpnia

    Pracujesz do końca okresu wypowiedzenia. Myślałem, że się kończy pierwszego,
    ale może źle coś przeczytałem

    > nie sądzę żeby to było śmieszne
    > kodeks pracy mówi ze otrzymam dwumiesięczną pensję przy odprawie więc nie
    > wiem jak to liczyć!!

    a gdzie ci to kp mówi? jesteś rencistą czy emerytem?

    brett

  • 5. Data: 2004-07-09 12:18:03
    Od: "Arek Z" <a...@t...pl>

    > a gdzie ci to kp mówi? jesteś rencistą czy emerytem?
    >
    > brett
    no ale pracodawca rozwiązuje ze mną umowę więc należy mi się odprawa

  • 6. Data: 2004-07-09 20:35:16
    Od: "Wildcat" <w...@s...com>

    > no ale pracodawca rozwiązuje ze mną umowę więc należy mi się odprawa

    a ktory art KP mowi o tej odprawie?.... jakos nie pamietam takowego...

    Pozdrawiam,
    Wildcat