  • 1. Data: 2007-04-05 04:32:59
    Temat: Precedens
    Od: "adam.eu" <a...@N...gazeta.pl>

    Witam

    Podobno miał być taki precedens, że Sąd Najwyższy nakazał zwracać ojcu,
    którego dziecko przebywało w rodzinie zastępczej w miejscowości odległej od
    jego miejsca zamieszkania koszty, jakie ten ojciec ponosił, aby mógł się
    widywać z dzieckiem.
    Czy to można w jakiś sposób sprawdzić?

    Pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2007-04-05 10:33:33
    Temat: Re: Precedens
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    adam.eu napisał(a):

    > Podobno miał być taki precedens, że Sąd Najwyższy nakazał zwracać ojcu,

    Taka uwaga formalna: w Polsce nie ma precedensów.

    A wyroku SN możesz poszukać na stronie www.sn.pl

    PS: googlać próbowałeś?

  • 3. Data: 2007-04-05 13:49:46
    Od: poreba <d...@p...com>

    Są: http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=precedens [1]

    --
    pozdro
    poreba

  • 4. Data: 2007-04-05 14:38:17
    Od: "Jacek Kochan" <j...@u...biz>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości
    > Są: http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=precedens [1]

    Sa, ale tylko w slowniku:)

    --
    Jacek Kochan
    www.kochan.biz

  • 5. Data: 2007-04-05 14:47:50
    Od: "Pawel" <p...@g...pl>

    Witam,

    > Są: http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=precedens [1]

    Jak znajdziesz w slowniku slowo kangur to tez powiesz, ze po Polsce swobodnie
    biegaja / skacza kangury? ;-)

    Co do precedensu, pewne oznaki precedensu maja zdaje sie wyroki SN w pelnym
    skladzie (to nie precedens, ale wiazaca interpretacja prawa, prawda?)

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 6. Data: 2007-04-05 15:15:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    poreba napisał(a):

    > Są: http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=precedens [1]

    Znaczy się twierdzisz też, że w Polsce są Marsjanie?

    http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=marsjanin [1]

  • 7. Data: 2007-04-05 17:29:31
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Taka uwaga formalna: w Polsce nie ma precedensów.

    tak...

    KG

  • 8. Data: 2007-04-05 19:37:17
    Od: B0L0 <b...@i...pl>

    kam napisał(a):

    > tak...

    w kwestii formalnej: jest przeciez zapis w konstytucji o rownym
    traktowaniu i rownosci wobec prawa
    co na zdrowy rozum (tak tak wiem nie mozna tego oczekiwac od wladzy)
    jest (powinno byc) pewnym rodzajem usankcjonowania precedensow
    w zwiazku z powyzszym, czy nie powinno byc tak, ze jesli leppera
    uniewinnia za rozsypanie zboza, to kowalskiego tez powinni uniewinnic?
    albo innaczej
    zalozmy ze Jaś Kowalski nazwal powiedzmy prezydenta (zeby bylo scigane z
    urzedu) uzywajac slow powszechnie uznanych... tego samego dnia dokladnie
    tych samych slow uzyl ktos inny. czy sad moze uniewinnic jednego a skazac 2?

    --
    pozdrawiam
    bolo

  • 9. Data: 2007-04-05 20:56:44
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "B0L0" <b...@i...pl> napisał

> [...]
    > w zwiazku z powyzszym, czy nie powinno byc tak, ze jesli leppera
    > uniewinnia za rozsypanie zboza, to kowalskiego tez powinni uniewinnic?

    Zawsze można wykazać, że te dwa przypadki są różne gdyż albowiem
    cośtamcośtam...

  • 10. Data: 2007-04-05 21:35:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    B0L0 napisał(a):

    > w kwestii formalnej: jest przeciez zapis w konstytucji o rownym
    > traktowaniu i rownosci wobec prawa

    Owszem. Ale nie ma przepisu o tym, że każdy przypadek jest identyczny.