  • 1. Data: 2015-09-11 14:18:53
    Temat: "Praworządność" RP3 - stalinowskie metody pozbawienia spadku OSKARŻONEGO o zabójstwo?
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    http://wiadomosci.wp.pl/kat,1329,title,Sad-Kamil-N-z
    abojca-rodzicow-w-Rakowiskach-niegodny-dziedziczenia
    -po-nich,wid,17838769,wiadomosc.html
> [...]
    | *który przebywa w areszcie, nie został na nią doprowadzony, sąd wydał wyrok
    | zaocznie, zgodnie z wnioskiem prokuratury.
    | - W takim przypadku przyjmuje się za prawdziwe twierdzenia powoda o
    | okolicznościach faktycznych przytoczonych w pozwie. Okoliczności te to fakt
    | popełnienia zabójstwa na spadkodawcach. Fakt ten w sposób oczywisty uzasadnia
    | uznanie pozwanego za niegodnego dziedziczenia po swoich rodzicach - powiedział
    | uzasadniając wyrok sędzia Tomasz Lebowa. [...]
    | Proces dotyczący zabójstwa rodziców Kamila N. rozpoczął się przed sądem karnym

    Czyli skoro nie był na rozprawie *bo siedzi w areszcie* to można go
    pozbawić z miejsca spadku przed wyrokiem sądu w sprawie o zabójstwo?

    Ja jestem w 200% za tym że zabójca rodziców nie dziedziczył po rodzicach.
    Tylko że przeprowadzenie tego _w taki sposób_ jak to wynika z tak "dokładnego"
    opisu to dla mnie metody stalinowskie tyle że bez wyroku śmierci na końcu, kop
    prosto w jaja powagi wymiaru ponoć sprawiedliwości albo przez sam sąd albo
    przez tak to opisujący dziennikarzy.

    --
    A. Filip
    Bóg czuwa nad dziećmi, pijakami i nad Francją. (Przysłowie amerykańskie)

  • 2. Data: 2015-09-11 22:40:15
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-09-11 o 14:18, A. Filip pisze:
    > Czyli skoro nie był na rozprawie *bo siedzi w areszcie* to można go
    > pozbawić z miejsca spadku przed wyrokiem sądu w sprawie o zabójstwo?
    Ok, wyroku nie ma, ale czy w tej sprawie przypadkiem nie chodzi jedynie
    o ustalenie wymiaru kary, gdyż oskarżony się już zwyczajnie przyznał?

    Maciek

  • 3. Data: 2015-09-11 23:18:13
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Maciek <m...@n...pl> pisze:

    > Ok, wyroku nie ma, ale czy w tej sprawie przypadkiem nie chodzi jedynie
    > o ustalenie wymiaru kary, gdyż oskarżony się już zwyczajnie przyznał?

    Takie "cuda" jak wymuszenia zeznań/przyznania się do winy zdarzały się nie
    tylko w czasach stalinowskich ale i w RP3 (AFAIR ostatnio w Olsztynie).
    Więc nawet jak uważamy że w tym przypadku to "mało prawdopodobne" to ja w życiu
    nie uwierzę że absolutnie niemożliwe.

    Więc nawet jeśli sąd cywilny był przekonany że proces karny to jedynie
    formalność mająca na celu ustalenie wymiaru kary to _jak dla mnie_
    "poszedł na skróty". Zaś cytowany artykuł był napisany tak że "mógł sprawić
    wrażenie" że proces cywilny facet przegrał na skutek _szykan_ prokuratury lub
    kierownictwa aresztu które uniemożliwiły mu obecność na procesie cywilnym.
    *Domniemywać* że oskarżony sam z własnej i nieprzymuszonej woli zrezygnował z
    obecności i przegrał całą sprawę na jednym posiedzeniu sądu zostałem oduczony
    jeśli nie jest to napisane jednoznacznie i wprost.

    Zaś w momencie kiedy durne dziennikarzyny piszą że zatrzymany przez policje
    "od razu" się przyznał bez powiedzenia jakie były/są dowody poza zeznaniem to
    dla mnie *niestety* pierwszym skojarzeniem jest wymuszenie przyznania się do
    winy siłą lub "wycyganienie" jego podstępem.

    --
    A. Filip
    Niech to będzie kłak, czy wełna - byle była kiszka pełna. (Przysłowie polskie)

  • 4. Data: 2015-09-11 23:23:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-11 o 23:18, A. Filip pisze:
    > Zaś cytowany artykuł był napisany tak że "mógł sprawić
    > wrażenie" że proces cywilny facet przegrał na skutek _szykan_ prokuratury lub
    > kierownictwa aresztu które uniemożliwiły mu obecność na procesie cywilnym.

    Wyrok zaoczny jest wydawany w razie całkowitej bierności pozwanego,
    wyrażającej się także w braku z jego strony jakiejkolwiek odpowiedzi
    pisemnej - a na taką aresztanci mają zazwyczaj dużo czasu.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2015-09-12 08:39:27
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "A. Filip" <a...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > oduczony
    > jeśli nie jest to napisane jednoznacznie i wprost.

    Chyba można było zastosować zabezpieczenie pozwu i jednak odczekać do końca
    procesu karnego.
    Wygląda na to że pozostali spadkobiercy nie mogą się doczekać:-(

    ---
    Avast.

  • 6. Data: 2015-09-12 09:33:20
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Wyrok zaoczny jest wydawany w razie całkowitej bierności pozwanego,
    > wyrażającej się także w braku z jego strony jakiejkolwiek odpowiedzi
    > pisemnej - a na taką aresztanci mają zazwyczaj dużo czasu.

    A "zazwyczaj" to "ZAWSZE"? Jak dla mnie napisałeś że procedura "raczej" była w
    porządku ale "wątpliwości" nie usunąłeś.

    --
    A. Filip
    Mądry mężczyzna potrafi zbudować miasto, mądra kobieta jest zdolna doprowadzić

  • 7. Data: 2015-09-12 10:05:10
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    "Danusia" <d...@w...pl> pisze:
> [...]
    > końca procesu karnego.
    > Wygląda na to że pozostali spadkobiercy nie mogą się doczekać:-(

    A prokuratura nie dostała od sądu cywilnego "(milczącego) przyznania się do
    zabójstwa" w procesie cywilnym zanim proces karny się w ogóle rozpoczął?

    Chyba można było napisać artykuł tak że żeby ktoś dalszej rodziny lub
    prokuratury lub sądu cywilnego nie "mógł wyglądać" na skurwysyna grającego
    "kruczkami prawnymi/proceduralnymi" ALBO wyglądał na niego znacznie bardziej
    jednoznacznie.

    --
    A. Filip
    Rybak płytkiego morza ma krótką linę, rybak głębokiego morza ma długą linę.

  • 8. Data: 2015-09-12 10:05:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-12 o 09:33, A. Filip pisze:

    > A "zazwyczaj" to "ZAWSZE"? Jak dla mnie napisałeś że procedura "raczej" była w
    > porządku ale "wątpliwości" nie usunąłeś.

    Średnio mnie interesują twoje wątpliwości, bo nie mają żadnych podstaw w
    faktach.

    Tak czy siak od wyroku zaocznego przysługuje odwołanie. Tylko nie
    wymyślaj bytów, że teraz go będą przez 2 miesiące w karcerze trzymać.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2015-09-12 10:16:07
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

> [...]
    >
    > Tak czy siak od wyroku zaocznego przysługuje odwołanie. Tylko nie
    > wymyślaj bytów, że teraz go będą przez 2 miesiące w karcerze trzymać.

    A po co JA mam _wymyślać_ "możliwości" skoro mnie aż tak usłużnie wyręczyłeś? ;-)
    [ A argument o niezamknięciu drogi odwoławczej jest dość przekonywujący ]

    --
    A. Filip
    Kto wszystkim ustępuje - nie ma kłopotów. (Przysłowie irackie)