eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Zakaz bigamii a prawa nabyte przed wpadnięciem pod jurysdykcje RP3 [Was: Korwin w parlamenciku europejskawym: emigranci "zasiłkowi" v. emigranci pracujący]

  • 1. Data: 2015-09-10 14:06:32
    Temat: Zakaz bigamii a prawa nabyte przed wpadnięciem pod jurysdykcje RP3 [Was: Korwin w parlamenciku europejskawym: emigranci "zasiłkowi" v. emigranci pracujący]
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Mario <M...@...pl> pisze:

    > Co cię dziwi przelicznik 7:1. Dwie żony, każda 2-3 dzieci.

    Wydaje mi się że pamiętam jakiś przypadek "gdzieś z Europy" gdy państwo
    normalnie każące za bigamie uznało *obie* żony sprzed przyjazdu/nadania obywatelstwa.
    Czy ktoś już *złośliwie* zaczął się dopytywać czy ważniejszy jest w RP3 zakaz
    bigamii (wielożeństwa) czy ochrona praw nabytych przed przybyciem pod
    jurysdykcje RP3? Toż to doniosły problem prawny :-)

    --
    A. Filip
    Małpa bez ogona to i tak tylko małpa. (Przysłowie chińskie)

  • 2. Data: 2015-09-10 14:19:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >bigamii (wielożeństwa) czy ochrona praw nabytych przed przybyciem pod
    >jurysdykcje RP3? Toż to doniosły problem prawny :-)

    Ja tam nie wiem czy to mozna nazwac prawami nabytymi.
    Obywatel zeniac sie ponownie nie popelnil zadnego przestepstwa, bo nie
    byl wtedy obywatelem nowego kraju.

    A obywatelki sa zonami, i zmiana kraju tego nie zmieni :-)

    Za to bedzie dalej problem czy zakaz bigamii to nie jest
    przesladowanie religijne i nie narusza konstytucyjnych wolnosci.

    J.