    From: "Daniel_I" <danielei@/tnij/poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo spółdzielcze - problem...
    Date: Fri, 25 Oct 2002 10:00:42 +0200
    Sender: d...@p...onet.pl@212.244.129.142

    "Milamber" <m...@w...pl> wrote in message news:apasj8$5vu$1@news2.tpi.pl...
    > Reklamowac zawsze mozna, natomiast w tym przypadku raczej to nic nie da bo
    > Spółdzielnia ma rację.
    > 1. Spółdzielnia ma obowiązek przyjąc w poczet członków osobę, któa nabyła
    > mieszkanie o ile spełnia wymogi określone w Statucie Spółdzielni.
    > 2. Taką osoba jest np nabywca mieszkania, spadkobierca mieszkania itp.
    > 3. Nigdy taką osobą nie będzie pełnomocnik spadkobiercy. Tylko spadkobierca.

    A co, jeśli pełnomocnik jest właścicielem połowy mieszkania?

    Dlaczego członikem spółdzielni może i powinien zostać pełnomocnik w
    sytuacji, gdy dwie lub więcej osób kupiły mieszkanie (z tym spółdzielnia
    się zgadza), natomiast nie jest to możliwe, gdy jedna z tych osób była
    właścicielem połowy mieszkania już wcześniej, zaś druga weszła w posiadanie
    praw własności do reszty na drodze postępowania spadkowego i udziela
    notarialnych pełnomocnictw tej pierwszej?

    Czym Twoim zdaniem różni się przykład pierwszy od drugiego w sensie
    możliwości bądź nie zostania członkiem spółdzielni? Zauważ, że to,
    co napisałeś w pkt. 3 zdaniem spółdzielni również nie jest możliwe,
    bo gdyby pani X udzieliła pełnomocnictw spadkobiercy połowy mieszkania,
    to sytuacja ta niczym się nie różni od tej, o której mowa teraz: dalej
    jest dwóch właścicieli, gdzie jeden z nich jest pełnomocnikiem.
    Spółdzielnia chce, żeby był *jeden* właściciel i żadna inna sytuacja
    jej nie zadowala.

    > Swoją drogą co za debil notariusz. Napisał bym na niego skargę.

    Podejrzewam, że raczej nie ma na co się skarżyć. Ale być może się mylę
    - jeśli twierdzisz, że to spółdzielnia ma rację, to prosiłbym o
    napisanie paru słów komentarza: dlaczego. Zwłaszcza chodzi mi o to,
    dlaczego np. dwie osoby *mogą* kupić mieszkanie i jedna z nich będąc
    pełnomocnikiem drugiej *może* zostać członkiem spółdzielni, natomiast
    nie jest to możliwe w sytuacji takiej, jak opisana.

    Pozdrawiam,

    D.