  • Data: 2002-10-26 08:13:41
    Temat: Re: Prawo spółdzielcze - problem...
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Daniel_I napisa_(a):
    > Tak też i mnie się wydawało - a w opisywanej sytuacji jest nawet jeszcze
    > prościej, bo jeden z właścicieli udzielił pełnomocnictw drugiemu i tylko
    > ten drugi chce członkiem spółdzielni zostać.

    Członkiem spółdzielni ma zostać pan Y, jako współwłaściciel?
    Pełnomocnictwo nie ma tu chyba nic do rzeczy.

    > Stąd też optymalną formą jest właśnie istniejący stan: 50%/50%, ale tu
    > znowu spółdzielnia upiera się, że w takiej sytuacji nie istnieje możliwość
    > przystąpnienia do spółdzielni jednego ze współwłaścicieli.

    Jak się upiera to zarząd musi odmówić, od tego przysługuje pewnie jakieś
    odwołanie wewnątrz spółdzielni (wg. statutu), a jak dalej odmawia a
    kandydat na członka spełnia warunki statutu to pozostaje sąd.

    KG