  • Data: 2002-10-26 16:29:40
    Temat: Re: Prawo spółdzielcze - problem...
    Od: "Daniel_I" <danielei@/tnij/poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kamil Golaszewski wrote:

    > Członkiem spółdzielni ma zostać pan Y, jako współwłaściciel?
    > Pełnomocnictwo nie ma tu chyba nic do rzeczy.

    Nie - członkiem spółdzielni ma zostac pani X (gdyby nie wspomniane
    kwestie podatkowe, to pan Y przekazałby po prostu prawo własności
    pani X, ale z wstępnego rozpoznania wynika, że jest to operacja
    dosyć kosztowna :-( ). Z tego co twierdzi notariusz, to pełnomocnictwo
    konieczne jest w sytuacji, gdy członkiem spółdzielni jest jeden
    z właścicieli, a ma on reprezentować całe ich grono.

    > Jak się upiera to zarząd musi odmówić, od tego przysługuje pewnie
    > jakieś odwołanie wewnątrz spółdzielni (wg. statutu), a jak dalej
    > odmawia a kandydat na członka spełnia warunki statutu to pozostaje
    > sąd.

    To jest jasne - co do statutu, to zastrzeżeń nie ma, natomiast inną
    kwestią jest, czy prawo spółdzielcze faktycznie nie uniemożliwa
    przeprowadzenia takiej operacji. Mnie wydaje się, że nie, ale być
    może umknęły mi jakieś niuanse. Ponoć radca prawny spółdzielni
    twierdzi, że jest to niemożliwe...

    Pozdrawiam,

    D.