    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 7 Nov 2012 13:01:37 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Prawo spadkowe - zawiła historia ( długie )

    On Wed, 7 Nov 2012, r...@v...pl wrote:

    > czynność pozorna? Jak mam to rozumieć?

    Zwyczajnie.

    http://www.google.pl/search?hl=pl&q=czynnoœć+pozorna

    Chcesz coś darować szwagrowi.
    Ale szwagier musiałby zapłacić podatek od darowizny.
    Darujesz więc siostrze, a siostra daruje mężowi.
    Skarbówka na to, że darowizna siostrze była pozorna, bo widać
    że celem było obdarowanie szwagra :]

    > czyli tylko 2% ?

    Tak wychodzi.
    W porównaniu do podatku od darowizn, przy większych kwotach taka
    "dopłata" jest więc niżej opodatkowana.

    Osobna sprawa, to ostrzeżenie witka nt. ewentualnych INNYCH
    podatków, których US może chcieć przy okazji "nierównego"
    działu spadku.

    Rzuć może okiem do tego artykułu - limitowany, nie czytałem,
    ale skoro Ci potrzebne to możesz się zarejestrować :)

    http://prawo.rp.pl/artykul/925450.html
    Dalej:
    http://prawo.rp.pl/artykul/793726,560011-Splata-za-l
    okal-jest-opodatkowana-jak-sprzedaz.html

    Ale jest i druga strona:
    http://prawo.rp.pl/artykul/793777,873662-Dzial-spadk
    u-nie-podlega-PIT.html

    pzdr, Gotfryd