  • Data: 2012-11-07 10:15:30
    Temat: Re: Prawo spadkowe - zawiła historia ( długie )
    Od: r...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 6 listopada 2012 20:59:59 UTC+1 użytkownik Gotfryd Smolik news
    napisał:

    > Z zastrzeżeniem, że wartość po rozliczeniu, zarówno cywilnoprawnym
    > jak i podatkowym (ustawa przewiduje potrącenie "długów i ciężarów"),
    > to wartość "połowy domu", i to tej o niższym standardzie.

    Czyli jeśli mają na to dowód że zainwestowali w ten dom duże pieniądze, mogą uniknąć
    podatku od spadków?

    > Nie, nie wątpię że (skoro podatek się należy) US będzie chciał
    > dowodów na te "nakłady" :], ale to inna sprawa.

    mają już przygotowane dokumenty, jeszcze chcą poprosić o wyceny potrzebnych napraw
    aby dom nadawał się do użytkowania.

    > *przed* działem, dobrze rozumiem?
    >
    > (tu nie widzę "haka", w odróżnieniu od "darowania" faktycznych dopłat)
    > Ale wtedy jest problem z podatkiem :( (skoro spadek sprzed zwolnienia)
    > PCC od dopłaty jest chyba niższy?
    > (i nie wchodzi w paradę koszt notariusza)

    > No skoro się wyjaśniło, że to sprzed zwolnienia (i podatek jest),
    > to trzeba by sprawdzić która wersja wyjdzie taniej.

    Czy dobrze myśle:

    druga sprawa spadkowa o dział majątku i taki podział:

    1-sza córka dostaje 100% i sąd zasądza spłatę dwóch pozostałych w określonych
    kwotach? Wtedy jest tylko PCC? Ale te kwoty przejdą wtedy na pierwszą i chyba ta
    1-sza zapłaci znacznie większy podatek?

    czy też

    1-sza dostaje 100% a pozostałe dwie nic? I po prostu dogadują się "pod stołem" ?
    Wtedy nie ma PCC ale podatek placi tylko pierwsza?

    Nie wiem czy dobrze myślę. Jeśli powiedzmy wartość tego spadku to 150 tyś pln i każda
    otrzymując po 1/3 ma powiedzmy 50 tyś spadku to podatek od tych 50 tyś wg aktualnych
    stawek wynosiłby 822zł i 20gr +7% nadwyżki od 20 556 - czyl mniej więcej 2800 pln. A
    jeśli miałaby zapłacić to jedna osoba to prawie 9900pln. 3x2800 to 8400 no i jeszcze
    nie wiem gdzie ten PCC 2% :)

    dziękuję za rzeczowe odpowiedzi.
    Pozdrawiam. Rafal