    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Prawo przeciw nam
    Date: Fri, 31 Dec 2004 18:56:40 +0100

    On Fri, 31 Dec 2004, Cavallino wrote:
    [...]
    >+ > co jedynie wskazuje na
    >+ > zupełny brak ekonomicznych podstaw "przywalania podatku" do samochodu
    >+ > dlatego że "zachodni".
    >+
    >+ Nie dlatego że zachodni, tylko dlatego że stary.

    To przywalać "rowno wszystkim".

    >+ Swoje starocie to zło konieczne

    Takie samo jak "przywożone".

    >+ Kto będzie ponosił koszty utylizacji tego badziewia za parę lat?

    My. Dokładniej: powinni ponosić ci co kupili.
    Aktualnie problem jest "zahaczany" - nie u nas się zaczęło a na zachodzie
    właśnie. W postaci różnistych "opłat produktowych" i wszystkiego co ma
    służyć "kosztom utylizacji".
    A zupełnie OT - to trzeba rodzimym złomiarzom pozwolić wymontować
    cały "metal" pod warunkiem posortowania na kategorie - i problem
    zniknie :]

    >+ Nic nie musi wychodzić - wzró jest taki że im bardziej truje tym podatek
    >+ jest większy, żadnych tabelek do tego nie trzeba.

    Ale co komu z JEDNORAZOWEGO podatku jak TRUJE CAŁY CZAS ?
    No i elemetarna sprawiedliwość :) nakazuje TAK SAMO obciążać "swoich
    trucicieli"...

    >+ > A to poskutkuje wzrostem cen *polskich* złomów.
    >+
    >+ W stosunku do jakiego stanu?

    ...takiego kiedy granice będą otwarte.

    >+ > I utrzymywanie "przy życiu" DŁUŻEJ tychże "od zawsze zarejestrowanych
    >+ > w kraju" złomów... i tyle :(
    >+
    >+ Dłużej ale mniejszej ilości.
    >+ One się rozsypią same spokojna głowa, byle tyle ich ilości nie uzupełniać.

    Wejdą w ich miejsce te które dziś jeszcze *aż takim* złomem nie są.
    Spokojna, głowa, rzeczy materialne są nietrwałe to "zrobią się
    złomem" same...

    >+ > Jak rozumiem NIE jesteś w grupie nabywców którego "Polonez lat 9"
    >+ > interesuje.
    >+
    >+ Nie.
    >+ Wolałbym trzyletniego Malucha.

    No i dobrze :)
    Ja nie pytałem ale co "wolałbyś GDYBYŚ BYŁ".
    Mi wygląda że NIE JESTEŚ - bo stać cię na lepszy.
    Więc w zakresie "bycia w tej grupie" musisz popytać jakichś swoich
    znajomych jak to jest... ;) - nasze *własne* opinie się nie liczą...
    tylko co *oni* zrobią/wybiorą trzeba by się zastanowić.

    >+ I *to* jest pewnie powodem że *rwnież* nie jesteś
    >+ > zainteresowany "złomem z zachodu". Ale tacy ludzie SĄ.
    >+
    >+ Wierzę.

    :)

    >+ > I *lepiej* jak mają wybór - wziąć tego Poloneza czy "złom z zachodu".
    >+
    >+ Dla nich lepiej kupić rower.

    Mylisz się.
    Rowerem to jeżdże ja (przedwczoraj przyglebiłem na śliskiej
    nawierzchni :]) i być może powinieneś ty ;) (ile masz ruchu
    "w codziennej pracy" ? ;) - jednak nie wymagaj żeby KAŻDY
    kto musi dojeżdżać do pracy naście kilometrów jeździł w KAŻDEJ
    pogodzie rowerem. Albo autobusem "1,5 godziny do następnego".

    >+ Do złoma z zachodu trzeba będzie dokupować kradzionych części (innych się
    >+ nie opłaci), do Poloneza części będzie trzeba wkładać jeszcze częściej.

    Doceniam. Poważnie.
    Ale IMHO do *starszych* samochodow "zużytych u nas" (a IMO oczywistym
    jest że właśnie *starsze* samochody będą jeździć jeśli nie będzie
    dla nich alternatywy w postaci *mniej starego* złomu z zachodu) będzie
    potrzeba *jeszcze więcej* części.
    I jeszcze bardziej nie opłaca się wtedy kupować nowych.

    >+ > Dlaczego ? - bo logicznie kombinując wezmą LEPSZY. Więc dla "dróg"
    >+ > będzie LEPIEJ.
    >+
    >+ Nie będzie.
    >+ Bo tego Poloneza nikt z tego z powodu nie zezłomuje.
    >+ Kupi taki którego na złom z zachodu nie stać....

    Pas.
    Wyprowadzam się z wątku :) pozostając przeciw "ograniczeniom
    administracyjnym" TYLKO "dla sprowadzania" !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)