  • 1. Data: 2004-02-10 15:03:35
    Temat: Prawo pracy-pytanie
    Od: "zdunek" <z...@o...pl>

    Pracodawca zamierza wreczyc mi wypowiedzenie zmieniajace warunki pracy.
    Rzecz w tym, ze nowe miejsce pracy jest oddalone od mojego obecnego
    i jednoczesnie miejsca zamieszkania o 240 km. Nie moge przeniesc sie
    tam sam,zostawiajac rodzine. Czy odmowa przyjecia nowych warunkow
    pracy bedzie traktowana jako wypowiedzenie z winy pracownika, czy
    zakladu pracy? Czy w takim wypadku nalezy mi sie odprawa?
    Za wszystkie informacje z gory wielkie dzieki. To dla mnie b.wazne.
    Zdunek...

  • 2. Data: 2004-02-10 17:30:53
    Temat: Re: Prawo pracy-pytanie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "zdunek" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    Jak sam zauważyłeś, to pracodawca wypowiada Ci umowę o pracę. Ty albo to
    możesz przyjąć i będzie zmiana umowy za porozumieniem stron, albo nie
    przyjąć, i będzie to wypowiedzenie z winy pracodawcy z przewidzianymi
    prawem konsekwencjami.

  • 3. Data: 2004-02-10 20:06:06
    Od: "Funia" <e...@k...pl>

> [...]
    > tam sam,zostawiajac rodzine. Czy odmowa przyjecia nowych warunkow
    > pracy bedzie traktowana jako wypowiedzenie z winy pracownika, czy

    gdy nie zgadzasz sie na wypowiedzenie zmienające, to wtedy jest tak jakbyś
    złozył oswiadczenie o wypowiedzeniu. wtedy umowa o pracę ulegnie
    rozwiązaniu z upływem okresu, jaki w twoim przypadku byłby okrsem
    wypowiedzenia (2 tyg., miesiąc, 3 m-ce)

    nie ma tu winy pracownika

    pozdro Funia

  • 4. Data: 2004-02-10 20:06:07
    Od: "gosia" <g...@i...pl>

    art. 42 par 3. W razie odmowy przyjęcia prze pracownika zaproponowanych
    warunków pracy lub płacy, umowa o prace rozwiązuje się z upływem okresu
    dokonanego wypowiedzenia. Jeżeli pracownik przed upływem połowy okresu
    wypowiedzenia nie złoży oświadczenia o odmowie przyjęcia zaproponowanych
    warunków, uważa się że wyraził zgodę na te warunki.

    Czyli jaśniej: pracodawca wypowiada umowę, więc jeżeli odmówisz przyjęcia
    nowych warunkó, to będzie to traktowane w ten własnie sposób - czyli jak
    wypowiedzenie umowy przez pracodawcę i takie skutki będzie za soba pociągać.
    Nie nalezy się w tym przypadku żadna odprawa.

  • 5. Data: 2004-02-10 23:02:53
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) gosia w wiadomości <news:c0bdjd$tsg$1@pyro.tvk.wroc.pl>
    powiedział(a) co następuje:

    > Nie nalezy się w tym przypadku żadna odprawa.

    IMHO kwestia ta jest niejednoznaczna w świetle nowej głupiej ustawy o
    zwolnieniach grupowych. Jeśli wypowiedzenie warunków było podyktowane
    warunkami ekonomicznymi, a powód był wyłącznie niedotyczący pracownika
    to jest szansa powalczenia.
    Nie powinienem tego mówić ;-)))

    --
    Olgierd
    "Nikt nie może być pewien swego życia, zdrowia i majątku gdy obraduje

  • 6. Data: 2004-02-11 06:57:51
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 10 Feb 2004 21:06:07 +0100, "gosia"
    <g...@i...pl> zakodował:

    > jak
    >wypowiedzenie umowy przez pracodawcę i takie skutki będzie za soba pociągać.
    >Nie nalezy się w tym przypadku żadna odprawa.

    Plączesz się w zeznaniach.
    Jak będzie traktowane jak wypowiedzenie przez pracodawcę, to odprawa
    się należy (gdy firma zatrudnia powyżej 20 osób).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2004-02-11 10:07:24
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Funia wrote:

> [...]
    > złozył oswiadczenie o wypowiedzeniu. wtedy umowa o pracę ulegnie
    > rozwiązaniu z upływem okresu, jaki w twoim przypadku byłby okrsem

    Jeszcze napiszcie prosze, czy w tym wypadku nalezy podac PRZYCZYNE
    wypowiedzenia ktora jest faktyczna ......

    Bo jesli nie, to kazdyprzeciezzamiast wypowiedziec pracownikowi zaproponowal
    by mu prace w lesniej gluszy....

    Boguslaw

  • 8. Data: 2004-02-11 15:59:59
    Od: "Funia" <e...@k...pl>

    > IMHO kwestia ta jest niejednoznaczna w świetle nowej głupiej ustawy o
    > zwolnieniach grupowych.

    prawda - zwłaszcza, że teraz chodzi o zwolnienie z przyczyn "nie dotyczących
    pracownika"

    Funia

  • 9. Data: 2004-02-11 20:07:46
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) Funia w wiadomości <news:1076515217.382785@news.mm.pl>
    powiedział(a) co następuje:

    > prawda - zwłaszcza, że teraz chodzi o zwolnienie z przyczyn "nie dotyczących
    > pracownika"

    Tam jest jeszcze takie słówko "niewyłącznie" czy jakoś tak, nie chce mi
    się teraz sprawdzać. Przyznam, że na razie interpretuję to w pracy
    zawężająco ;-) będę mądrzejszy po pierwszych wyrokach ;-)))

    --
    Olgierd
    "Nie sądzę, żeby Polska uważała się za szczególnie zależną od Związku