  • 1. Data: 2004-02-10 14:56:35
    Temat: Spadek i co dalej ...?
    Od: s...@p...onet.pl

    Moja mama jest jednym ze spadkobierców domu (rok temu umarł mój dziadek).
    Oprócz niej prawo do spadku mają: babcia, trzy ciotki i dwaj wójkowie.

    Wszyscy wyżej wymienieni mają zamiar złożyć wniosek do sądu o stwierdznie
    nabycia praw do spadku.
    Gdy sąd orzecze powyższe, wszyscy spadkobiercy stają się współwłaścicielami
    działki oraz domu. W domu jest zameldowama tylko babcia.

    Moje pytanie jest następujące:
    Czy do zamelodwania się w tym domu wystarczy powyższe orzeczenie sądu?
    Jeżeli nie to co trzeba zrobić aby się tam zameldować?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2004-02-10 17:32:54
    Temat: Re: Spadek i co dalej ...?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Było już wiele razy na grupie. W chwili obecnej po ingerencji Trybunału
    Konstytucyjnego, to generalnie do zameldowania wystarczy jakikolwiek
    tytuł. Współwłasność jest jak wystarczająca.

  • 3. Data: 2004-02-11 13:12:08
    Od: s...@p...onet.pl

    > Było już wiele razy na grupie. W chwili obecnej po ingerencji Trybunału
    > Konstytucyjnego, to generalnie do zameldowania wystarczy jakikolwiek
    > tytuł. Współwłasność jest jak wystarczająca.

    Dzieki za odpowiedz ale napisales to co ja ... :)
    Wiem, ze wspolwlasciciele moga sie zameldowac ale nie o to mi chodzi.
    Pytanie bylo nastepujace:
    > Czy do zamelodwania się w tym domu wystarczy powyższe orzeczenie sądu?
    > Jeżeli nie to co trzeba zrobić aby się tam zameldować?

    Jezeli ktos wie, niech ODPOWIE ma moje pytanie.

  • 4. Data: 2004-02-11 13:31:17
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    s...@p...onet.pl wrote:

    > Dzieki za odpowiedz ale napisales to co ja ... :)
    > Wiem, ze wspolwlasciciele moga sie zameldowac ale nie o to mi chodzi.
    > Pytanie bylo nastepujace:
    >
    > Jezeli ktos wie, niech ODPOWIE ma moje pytanie.

    Przeciez TO JEST odpowiedz na pytanie...

    Spadek nabywa sie w chwili otrarcia, otwiera w chwili smierci spadkodawcy..
    Sad STWIERDZA nabycie spadku a wiec jest sie wspolwlascicielem...

    > Pozdrawiam

    Gdzie jest problem ?

    Z zamieszkaniem ?

    A.. to juz inna sprawa...

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-02-11 13:36:22
    Od: s...@p...onet.pl

    > Przeciez TO JEST odpowiedz na pytanie...
    .. :)
    > Spadek nabywa sie w chwili otrarcia, otwiera w chwili smierci spadkodawcy..
    > Sad STWIERDZA nabycie spadku a wiec jest sie wspolwlascicielem...
    > Gdzie jest problem ?

    Widze, ze musze wyrazic sie jasniej:

    Co mam przyniesc do Urzędu Gminy?

    Gdy meldowalem sie u siebie w mieszkaniu, kazali mi przyniesc
    AKT WLASNOSCI mieszkania.

    Czy orzeczenie sadu (j.w.) pelni taka wlasnie role?
    Czy moze musimy najpierw zdobyc wpis w ksiedze wieczystej (albo jeszcze
    inny papier k ktorym nie wiem)?

  • 6. Data: 2004-02-11 13:58:58
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    s...@p...onet.pl wrote:

    > .. :)
    >
    > Widze, ze musze wyrazic sie jasniej:
    >
    > Co mam przyniesc do Urzędu Gminy?
    >
    > Gdy meldowalem sie u siebie w mieszkaniu, kazali mi przyniesc
    > AKT WLASNOSCI mieszkania.

    NIE WIERZE..
    Musial siepan przeslyszec...

    Ja np nie mam AKTU WLASNOSCI
    (i uwazam,z e to ladny pamierek ale do powieszenia na scianie)

    Na pewno chcieli TYTUL PRAWNY i bylio im obojetnejaki papierek
    Pan przyniesie..
    A poza tym mysle, ze oni Panu moga juz dzis powiedziec, czy prawomocny wyrok
    im wystarczy (mysle, ze tak)

    > Czy orzeczenie sadu (j.w.) pelni taka wlasnie role?
    > Czy moze musimy najpierw zdobyc wpis w ksiedze wieczystej (albo jeszcze
    > inny papier k ktorym nie wiem)?

    Wypis z KW to jest na pewno to...

    O dziwo - moja mama w krakowie dostala po 1 mies...
    od podpisania umowy...

    Boguslaw

  • 7. Data: 2004-02-11 14:04:37
    Od: s...@p...onet.pl

    > NIE WIERZE..
    > Musial siepan przeslyszec...

    A jednak... Napewno musialem przyniesc akt wlasnosci mieszkania (przecież
    tam bylem)

    Jak widac, co Urzad to inny porządek i stad moje pytanie.
    A UG wlasciwy dla tamtej okolicy jest dalekooo i nie dzwonilem tam jeszcze.
    Moral z tego taki, ze trzeba bedzie jednak tam zadzwonic i zapytac
    czego oni wymagaja.

    Dzieki za odpwiedz.

    Ps. Grzesiek jestem (a nie Pan) ;)

  • 8. Data: 2004-02-11 16:30:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    To, że panie w BEL-ach mają własne interpretacje przepisów, to już inna
    sprawa. Ja takie rzeczy załatwiam w ten sposób, że wniosek o zameldowanie
    składam z załącznikiem i żądam potwierdzenia przyjęcia. jeśli pani uważa,
    że dokument jest niewystarczający, to niech wyda decyzję administracyjną
    odmawiającą zameldowania. W takiej decyzji trzeba podać podstawę prawną, a
    tej nie znajdzie, więc najczęściej przechodzi jej chęć komplikowania już
    na etapie konieczności potwierdzenia przyjęcia wniosku.

  • 9. Data: 2004-02-12 10:32:35
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    s...@p...onet.pl wrote:

    > A jednak... Napewno musialem przyniesc akt wlasnosci mieszkania (przecież
    > tam bylem)

    Alez Pan uparty Panie Grzesku...

    NIE MUSIAL PAN.

    Niemile Paine wmowily Panu, ze pan musi i Pan im uwierzyl.
    Mogl Panprzedstawic DOWOLNY INNT tytul prawny...

    Dawno temu niemile panie tez probowaly mi wmowic, ze dziecko MUSI byc
    zameldowane z matka, a nie z ojcem. Tlumaczylem im cierpliwie, ze jestem
    ojcem dziecka i zycze sobie, by go ty zaledowano, a onie mi coraz barziej
    niecierpliwie, ze to niemozliwe.
    Gdy sie juz baaardzo wkurzyly, to zeby mine dobic powiedizaly...
    "Chyba ze bylby Pan wyalcznym opiekunem dziecka.."
    A ja im na to ... Owszem jestem...

    Boguslaw

  • 10. Data: 2004-02-12 22:45:35
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Robert Tomasik wrote:
    > To, że panie w BEL-ach mają własne interpretacje przepisów, to już inna
    > sprawa. Ja takie rzeczy załatwiam w ten sposób, że wniosek o zameldowanie
    > składam z załącznikiem

    jakim załącznikiem?

    KG