    From: Mikaichi <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo pracodawcy do kodu zrodlowego programu
    Date: Tue, 20 May 2008 21:05:42 +0200

    Użytkownik Jotte napisał:
    > W wiadomości news:g0v5km$uqu$1@news.onet.pl Mikaichi <m...@v...pl>

    > Nic nadzwyczajnego. Skoro ma się pracownik stosować do poleceń
    > przełożonych dotyczących pracy (niesprzecznych z prawem) to nie musi się
    > stosować do poleceń pracy niedotyczących (czyli nie określonych umową o
    > pracę lub zakresem obowiązków).
    No dobrze, wiem, ze moze sie... a wlasciwie mogl si eniezastosowac do
    polecenia pracy niedotyczacych. tyle, ze mogl 2 miesiace temu. Teraz zas
    jest stan "zastosowal sie" :)

    > A wątpliwości to sam rozumiesz - w sądzie w razie czego.

    Aj tam w sadzie, zanim tam dotrze, moze sie okazac, ze zawarli ugode
    ktora wszystkich zadowala. Albo nawet -- serwisant stwierdzi "ze za
    nauke si eplaci i wlasnie odebral pierwsza lekcje z prawa autorskiego" i
    przemilczy ta sprawe, a zrekompensuje sobie przy kolejnym programowaniu ;)

    No bo ile on moze wygrac w tym sadzie? Wygra, ze jego jest kod.
    Pracodawca go zwolni (albo nie, ale zalozmy). Bedzie na bezrobociu, moze
    znajdzie jakas prace. Ale czy sprzeda swoj program? To zalezy na ile on
    jest uniwersalny. Itd... itp...

    > Odwrotnie. NIe było obowiązkiem (to moje domniemanie, nie znam treści
    > dokumentów i nie jestem w tym odosobnionyu)..
    No wlasnie, nie bylo obiowiazkami. Jak cos jest obowiazkiem, to si enie
    dyskutuje, czy to wykonac. A jak nie jest i sie podejmuje decyzje, ze to
    sie robi... to coz, jest zrobione. Wszystko zgodnie z prawem.

    > A nie. W takim przypadku obowiązuje odpowiednia procedura. Jest w KP.
    No i procedura nie zostala zachowana. Co nie przeczy pozostalym faktom,
    ktore zaistnialy.

    > Jak?
    Co jak? Sam napisales - wiarygodny swiadek, nagranie...

    > Takie postawienie sprawy jest akceptowalne. Również z punktu widzenia
    > prawa.

    Wiem ;)

    Wszystko wiec zalezy od tego jak bardzo zlosliwi ludzie stoja
    naprzeciwko siebie ;)