  • Data: 2003-10-24 06:42:07
    Temat: Re: Prawo pierwokupu, a kupno mieszkania
    Od: "swojski" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sprawa trochę się skomplikowała. Okazało się, że to nie jest rodzina.
    "Zięć", nazwijmy go Pan X, żył w konkubinacie z córką kobiety , która
    sprzedawała mieszkanie. Kobietę sprzedającą nazwałem Panią Y.
    Wczoraj oglądałem dokumenty i sprawa wygląda tak:
    1) Pan X sprzedał w grudniu 1998 roku mieszkanie Pani Y z zapisem, że ma
    prawo pierwokupu do tego mieszkania. Prawo to widnieje w księdze wieczystej.
    2) Kobieta Y, która pokazywała mi mieszkanie chcąć pozbyć się prawa
    pierwokupu darowała mieszkanie córce. Darowizna nastąpiła w dniu
    wczorajszym.
    Z tego co wiem przy darowiźnie Pan X nie może skorzystać z prawa pierwokupu,
    a córka nie jest już zobowiązana tym prawem.
    3) Pan X wniósł sprawę do sądu (Pani Y twierdzi, że Pan X ma dopiero zamiar
    wnieść pozew) o to, że Pani Y nie zapłaciła w grudniu 1998 roku za to
    mieszkanie. W akcie notarialnym jest zapis, że Pani Y zapłaci w dniu
    podpisania aktu określoną kwotę za mieszkanie, ale Pani Y nie ma
    potwierdzenia, że te pieniądze przekazała.
    4) W mieszkaniu nadal zameldowany jest Pan X, ale Pani Y wniosła wniosek o
    wymeldowanie jego z urzędu. Podbno mieszkał tam do kwietnia tego roku.

    Moje wątpliwości są następujące:
    1) Czy może okazać się, że jeżeli Pan X wygra sprawa to umowa sprzedaży (ta
    z grudnia 1998) będzie nieważna, a tym samym umowa darowizny będzie nieważna
    ? I dalej ciągnąc moja umowa kupna będzie także nieważna.
    2) Czy widzicie jakieś inne zagrożenia ?
    3) Ile czasu trwa wymeldowanie z urzędu oraz czy może się ono skończyć
    niepowodzeniem (tzn. urząd stwierdza, że nie wymelduje bądź nie ma podstaw
    do wymeldowania) ?

    Pozdrawiam
    Swojski