    From: A...@k...net.pl (Artur Golański)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo o ruchu drogowym
    Date: Thu, 10 Jan 2002 21:29:19 GMT
    Sender: a...@p...onet.pl@pa57.olsztyn.cvx.ppp.tpnet.pl

    "Irek" <i...@k...pl> napisał:

    >Tak sie stalo ze mijal miesiac za miesiacem i nikt sie o nie nie upominal.
    Może minac do 36 miesiecy ;-)

    >(teren zabudowany)
    A dokladnie OBSZAR zabudowany.

    >wg policjanta to bylo skrzyzowanie, a tak naprawde to droga wychodzaca z srodka
    >lasu i tylko oznaczona znakami poziomymi
    Jakimi znakami ?
    Jesli byla to droga twarda (nawierzchnia bitumiczna, betonowa itp) i
    jej dlugosc przekraczala 20 m, to bylo to skrzyzowanie ! (art.2 ust.1)
    Las nie jest wyjatkiem i przez niego moga przebiegac zarowno drogi
    gruntowe, jak i twarde.

    >Co o tym sadzicie.
    Odpowiem przekornie - warto znac prawo o ruchu drogowym, jesli chce
    sie wiedziec kiedy odmowic przyjecia mandatu.

    >na ten drugi pas w moim kierunku jeszcze jakis gosc wszedl.
    Pieszy znajdujacy się na przejsciu ma pierwszenstwo przed pojazdem.
    (art. 13 ust.1)

    >przejazd nie przeszkodzil mu w zaden sposob,
    Rzecz gustu i oceny. Kłania sie podstawowa definicja 'ustapienie
    pierwszenstwa' (art. 2 ust. 23)

    > Czy warto sie o to sadzic czy to sa sprawy przegrane.
    Przegrane na 200% ;-)

    >Przegladalem kodeks o ruchu drogowym ale tam nie ma takich sytuacji.
    Przejrzyj raz jeszcze :-) Odpowiednie art. podałem, a jesli nie masz
    aktualnego prawa o RD to znajdziesz na mojaj stronie (adres ponizej).

    Artur Golański
    FAQ nt. ruchu drogowego http://www.kki.net.pl/~artgol