  • 1. Data: 2006-01-27 10:13:49
    Temat: Prawo konstytucujne - Kaczyński
    Od: "Azrael vel Jakubek" <j...@e...pl>

    Czy Prezydent Kaczyński rozwiązując sejm, wobec sprzecznych opinii na temat
    dyskontynuacji ustawy budżetowej złamie zapisy ustawy konstytucyjnej czy nie
    ?

    Proszę o opinie

    J.

  • 2. Data: 2006-01-27 11:11:49
    Temat: Re: Prawo konstytucujne - Kaczyński
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Azrael vel Jakubek napisał(a):

    > Czy Prezydent Kaczyński rozwiązując sejm, wobec sprzecznych opinii na temat
    > dyskontynuacji ustawy budżetowej złamie zapisy ustawy konstytucyjnej czy nie
    > ?

    To zależy od tego jaka jest prawidłowa interpretacja konstytucji.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."

  • 3. Data: 2006-01-27 11:28:03
    Od: "Azrael vel Jakubek" <j...@e...pl>

    Johnson wrote:
> [...]

    No, no, no... jakie odkrywcze... ;-)

    J.

  • 4. Data: 2006-01-27 11:42:01
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Azrael vel Jakubek napisał(a):

    > No, no, no... jakie odkrywcze... ;-)

    Ale prawdziwe :)

  • 5. Data: 2006-01-27 13:52:14
    Od: Pav <n...@z...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Ale prawdziwe :)

    Dodam jeszcze, że ile ekspertów tyle opinii;)

  • 6. Data: 2006-01-27 21:09:32
    Od: ...@...c

    Dnia Fri, 27 Jan 2006 14:52:14 +0100, Pav napisał(a):

    > Dodam jeszcze, że ile ekspertów tyle opinii;)

    na szczęście ktoś wymyślił trybunał konstytucyjny.

    --
    pozdrawiam,

  • 7. Data: 2006-01-27 21:40:35
    Od: "Azrael vel Jakubek" <j...@e...pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    Tak, ale żeby go tam postawić, trzeba coś napisać we wniosku, który postawi
    się na forum Zgromadzenia Naroodowego.

    J.

  • 8. Data: 2006-01-27 23:04:15
    Od: ...@...c

    Dnia Fri, 27 Jan 2006 22:40:35 +0100, Azrael vel Jakubek napisał(a):

    > Tak, ale żeby go tam postawić, trzeba coś napisać we wniosku, który postawi
    > się na forum Zgromadzenia Naroodowego.

    mylisz trybunał konstytucyjny z tybunałem stanu.

    --
    pozdrawiam,

  • 9. Data: 2006-01-28 18:17:03
    Od: "Azrael" <j...@e...pl>

    Użytkownik wrote:

    > mylisz trybunał konstytucyjny z tybunałem stanu.
    Misiaczku, wiem co piszę i mówię;

    Prawem postawienia prezydenta w stan oskarżenia przed Trybunałem stanu
    posiada Zgromadzenie Narodowe, czyli połączone izby polskiego parlamentu
    (Sejm i Senat). Wniosek o wszczęcie procedury składa do marszałka sejmu
    przynajmniej 1/4 ogólnej liczby posłów i senatorów. Marszałek kieruje ten
    wniosek do Komisji Odpowiedzialności Konstytucyjnej, w tym czasie pełnienie
    funkcji przez urzędującego prezydenta zostaje zawieszone. Jeśli komisja
    orzeknie, że wniosek jest prawidłowy, podejmowana jest uchwała *Zgromadzenia
    Narodowego* , którą należy przegłosować co najmniej 2/3 głosów obu izb
    parlamentu. Jeśli spełniony zostanie ten warunek, marszałek przesyła uchwałę
    do Trybunału Stanu, który rozpoczyna wtedy formalny proces usuwania
    prezydenta RP z urzędu.

    --
    Azrael
    Mam pełne zaufanie do likwidatorów.