  • 1. Data: 2006-01-27 09:29:37
    Temat: Kasa Mieszkaniowa - cesja - zwrot odliczen ?
    Od: "Tomek" <t...@t...pl>

    Witam,

    Przez kilka lat, od grudnia 1996, moj ojciec placil skladki Kasy
    Mieszkaniowej w PKO SA i korzystal z odliczen, ulgi budowlanej.
    W marcu 2003 dokonalismy cesji umowy na mnie. od tej pora placilem skladki i
    zgodnie z warunkami umowy nie korzystalem z odliczen, nie byly mozliwe.

    Okres wplacania juz sie zakonczyl.
    Teraz chcialbym wyplacic te zgromadzone pieniadze, umiescic na np. lokacie i
    uzyc na cele mieszkaniowe ale w 2007 roku. Tomczasem w Urzedzie Skarbowym
    twierdza, ze jesli wyplace w 2006 to do konca roku kalendarzowego musze je
    zuzyc na cele mieszkaniowe w przeciwnym wypadku bede musial zwrocic
    odliczenia ojca.

    Przegladajac listy dyskusyjne widze, ze powinienem miec mozliwosc jako syn,
    po cesji, uzycia tych pieniedzy wrecz na co chce.

    Kto ma racje.

    pozdrawiam
    ________________________
    Tomasz

  • 2. Data: 2006-01-27 11:10:55
    Temat: Re: Kasa Mieszkaniowa - cesja - zwrot odliczen ?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tomek napisał(a):

    [ciach ...]

    Na pewno ktoś będzie musiał zwrócić te odliczenia, cesja nie pozwoli na
    obejście przepisów podatkowych. Ale tak za zdrowy rozsądek to zwrócić
    powinien twój ojciec.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."

  • 3. Data: 2006-01-27 12:03:24
    Od: "Tomek" <t...@t...pl>

    > Na pewno ktoś będzie musiał zwrócić te odliczenia, cesja nie pozwoli na
    > obejście przepisów podatkowych. Ale tak za zdrowy rozsądek to zwrócić
    > powinien twój ojciec.

    co w zwiazku z tym :
    http://pomocprawna.info/usenet_read.html?47,263694,2
    63745

    ile w tym prawdy?

    Tomek

  • 4. Data: 2006-01-27 13:22:46
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tomek napisał(a):

    > co w zwiazku z tym :
    > http://pomocprawna.info/usenet_read.html?47,263694,2
    63745

    > ile w tym prawdy?

    Moim zdaniem nieprawda, ale nie znam się aż tak na tym.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"