  • 21. Data: 2006-06-16 12:27:19
    Temat: Re: Prawo jazdy - rower.
    Od: "Rafał " <k...@N...gazeta.pl>

    maf <m...@n...alpha.pl> napisał(a):

    > Dostaniesz zakaz prowadzenia pojazdow mechanicznych i rowerów. Czytalem
    > gdzies tak sformulowany wyrok.
    > Pozdrawiam
    > MarekF

    Jak mogą zakazać mi jeździć rowerem skoro do tej jazdy nie potrzebuję
    niczyjej zgody, ani żadnego dokumentu. To równie dobrze mogą mi zakazać
    poruszania się po drogach, gdy zostanę przyłapany przez policję w stanie
    nietrzeźwym w czasie gdy jestem uczestnikiem ruchu jako pieszy :-))

  • 22. Data: 2006-06-16 12:32:58
    Od: "maf" <m...@n...alpha.pl>

    Użytkownik "Rafał " <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Jak mogą zakazać mi jeździć rowerem skoro do tej jazdy nie potrzebuję
    > niczyjej zgody, ani żadnego dokumentu.
    Pierwszy wynik z googla
    http://informacje.wm.pl/?main=11&c=44,3,3234,,s191
    ".......wyrokiem Sądu Rejonowego w Działdowie z dnia 18.05.2006 r został
    uznany winnym tego, że w dniu 4.02.2006 r. w Lidzbarku, będąc w stanie
    nietrzeźwości, kierował rowerem i naruszał zakaz prowadzenia rowerów i
    wszelkich pojazdów mechanicznych orzeczony mu przez Sąd Rejonowy VI Wydział
    Grodzki na okres 3 lat i za tego rodzaju czyn wymierzono mu karę 6 (sześciu)
    miesięcy pozbawienia wolności oraz ponownie orzeczono zakaz prowadzenie
    wszelkich pojazdów mechanicznych i rowerów na okres 5 (pięciu) lat."
    MarekF

  • 23. Data: 2006-06-16 12:41:15
    Od: Robert <b...@g...pl>

    > OK, więc kierując po pijaku rowerem mogę dostać zakaz prowadzenia pojazdów
    > mechanicznych, a zgodnie z tym co napisałem wcześniej rower nie jest pojazdem
    > mechanicznym. Więc kierując rowerem po pijaku dostanę zakaz prowadzenia np.
    > samochodu, ale nie dostanę zakazu prowadzenia roweru.

    czytaj art. 42 jeszcze raz. "Sąd moze orzec zakaz prowadzenia pojazdow
    okreslonego rodzaju..." wiec moze orzec np pojazdow w ruchu ladowym.
    Wtedy masz sprawe jasna - deskorolke, hulajnoge do piwnicy i po sprawie.
    Jak bedzie "mechanicznych" to szukaj orzeczen czy rower podpada,
    zazwyczaj nie ale doktryna i orzecznictwo czesto staje na stanowisku ze
    ten zakaz sie rozszerza na rowery np.

    A to ze nie trzeba miec uprawnien na rower nic nie zmienia, dostajesz
    zakaz prowadzenia pojazdow, masz go wpisanego w kartoteke i jak cie
    policja zlapie to masz prowadzenie pomimo zakazu (oglednie mowiac).

    pzdr R.

  • 24. Data: 2006-06-16 12:51:12
    Od: "maf" <m...@n...alpha.pl>

    Użytkownik "Robert" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jak bedzie "mechanicznych" to szukaj orzeczen czy rower podpada,
    > zazwyczaj nie ale doktryna i orzecznictwo czesto staje na stanowisku ze

    Witam
    Tutaj cos znalazlem
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/Orzecznictwo/
    SN/kar/u_I_KZP_20_02.htm
    Sadze, ze sad okresla w wyroku:
    zakaz prowadzenia pojazdow mechanicznych ;
    zakaz prowadzenia pojazdow mechanicznych i rowerow;
    zakaz prowadzenia pojazdow mechanicznych i innych pojazdow;
    Pozdrawiam
    MarekF

  • 25. Data: 2006-06-16 15:17:49
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Robert wrote:

> [...]
    > zakaz prowadzenia pojazdow, masz go wpisanego w kartoteke i jak cie
    > policja zlapie to masz prowadzenie pomimo zakazu (oglednie mowiac).

    W innym wątku padło pytanie, czy język polski i prawniczy są rozłączne.
    Tutaj mamy chyba dowód na to: czy zakaz prowadzenia pojazdów (wszelkich)
    obejmuje również prowadzenie roweru czy też tylko jazdę nim? Co jeśli będę
    prowadził rower (mimo zakazu) ale nie będę nim jechał?

    JaromirD

    --
    Odpowiadając zamień "q" na "o".

  • 26. Data: 2006-06-16 15:26:20
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    JaromirD napisał(a):
> [...]
    > obejmuje również prowadzenie roweru czy też tylko jazdę nim? Co jeśli będę
    > prowadził rower (mimo zakazu) ale nie będę nim jechał?

    Słyszałem o przypadku że za prowadzenie roweru (tzn idąc obok roweru
    trzymając go za kierownicę) został ktoś "zahaltowany" przez policję. Nie
    wiem czy poszedł wniosek do SG i jeżeli tak to czy przeszedł, mam
    nadzieję że nie (chociaż literalnie rzecz biorąc pojazd był prowadzony)

    p. m.

  • 27. Data: 2006-06-16 15:35:33
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Rafał wrote:

    > Jak mogą zakazać mi jeździć rowerem skoro do tej jazdy nie potrzebuję
    > niczyjej zgody, ani żadnego dokumentu.

    Nie musisz mieć zgody, aby mieć zakaz.
    Jak cię złapią jeszcze raz to posadzą, za nieprzestrzeganie wyroku sądu
    i tyle.
    Bez wchodzenia w szczegóły, czy to były wrotki czy cieżarówka.

  • 28. Data: 2006-06-16 15:37:38
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    JaromirD wrote:

> [...]
    > obejmuje również prowadzenie roweru czy też tylko jazdę nim? Co jeśli będę
    > prowadził rower (mimo zakazu) ale nie będę nim jechał?

    zwrot "zakaz prowadzenia pojazdów" powinien być sformułowany jako zakaz
    kierowania pojazdami.
    Wówczas byłoby jasne.

    Prowadzenie roweru na piechotę nie jest jazdą na rowerze i to możesz
    sobie po pijaku robić.
    Zwiną cię za sam fakt, że jesteś pijany. Nawet bez roweru.

  • 29. Data: 2006-06-16 15:37:57
    Od: "maf" <m...@n...alpha.pl>

> [...]
    > wiem czy poszedł wniosek do SG i jeżeli tak to czy przeszedł, mam
    > nadzieję że nie (chociaż literalnie rzecz biorąc pojazd był prowadzony)

    Znam przypadek, ze rower nawet nie byl prowadzony (za kierownice) stal
    oparty o slup. Naprzeciwko stal patrol policji. Wlasciciel roweru za dlugo
    im sie przygladal, (0,8) zwineli go, SG.
    Pozdr
    MarekF
    ps.Czy wozek dzieciecy jest tez pojazdem? Chyba jest (sluzy do transportu).
    To taki gosciu ktoremu sad wymierzy "zakaz prowadzenia pojazdow
    mechanicznych i innych pojazdow" nie moze prowadzic wozka. A dziecko moze
    nosic? Albo, czy moze taczke prowadzic?

  • 30. Data: 2006-06-16 15:38:19
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    mvoicem wrote:

> [...]
    > wiem czy poszedł wniosek do SG i jeżeli tak to czy przeszedł, mam
    > nadzieję że nie (chociaż literalnie rzecz biorąc pojazd był prowadzony)

    pewnie wniosek poszedł nie za jazdę, a za sam fakt bycia pijanym.